Projectleider participatie

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
85 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

29 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De taken
We zoeken een flexibele projectleider participatie met een achtergrond als communicatie adviseur en ruime ervaring in bewonerscommunicatie. Je weet van aanpakken en regelt wat er moet gebeuren. Je adviseert over de communicatiestrategie en organiseert dat er heldere communicatiemiddelen worden opgeleverd. Je denkt vanuit het perspectief van de bewoner en doorgrondt snel wat de technische inrichting van het parkeersysteem betekent voor de gebruikservaring van inwoners. Bijvoorbeeld als zij een parkeervergunning of -korting aanvragen of hun kenteken willen wijzigen. Je bent goed in het organiseren van feedbacksessies en je vindt het leuk om het gesprek aan te gaan met bewoners en belangenorganisaties. Verder zul je een project oppakken om de gebruiksvriendelijkheid van de parkeerapplicatie te verbeteren. Tevens verleen je ondersteuning in de stuurgroepen van het programma en werk je nauw samen met de programmamanager.

Resultaten

Eisen

  • Jij hebt aantoonbaar WO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als communicatieadviseur
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met het organiseren van burgerparticipatie sessies
  • Je hebt aantoonbaar ervaring in overheidscommunicatie
  • Je hebt aantoonbaar werkervaring met parkeerproducten; denk hierbij aan parkeervergunningen, ontheffingen, gehandicapten parkeerkaarten en garageabonnementen
  • Je hebt aantoonbaar werkervaring in een 100.000+ gemeente
  • Je hebt een Prince2 certificaat en hebt aantoonbaar kennis van agile werken

Wensen en competenties

Wensen

  • Je vindt het leuk om te werken in een dynamische omgeving met veel deadlines en bent stressbestendig.
  • Je vindt het leuk om voor een groep bewoners te staan.
  • Je hebt ervaring met het verwerken van feedback in een verbeterd ontwerp voor een applicatie, waarbij je samenwerkt met UX specialisten
  • Je hebt ervaring met het vereenvoudigen van gebruikershandleidingen

Competenties

  • Je bezit communicatiekracht: je staat voor je advies en kunt dit overtuigend overbrengen.
  • Je bent omgevingsbewust en politiek-sensitief.
  • Je volgt belangrijke ontwikkelingen in de stad, politiek en de organisatie.
  • Je hebt sterke analytische vaardigheden en probleemoplossend vermogen.
  • Je bent pro-actief en houdt van afwisseling (multi inzetbaar talent).

Organisatie en team

In deze rol werk jij veel samen met communicatie, backoffice, dienstverlening en projectteams en zorg je er voor dat de bewonersgroepen niet alleen goed worden geinformeerd over de veranderingen die worden doorgevoerd, maar dat ze ook worden betrokken bij de ontwikkeling daarvan. Daarbij richten we ons op een goede online dienstverlening en fysieke dienstverlening.

Het programmateam is verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van een nieuw parkeersysteem en zorgvuldige communicatie naar inwoners en ondernemers. We zijn op zoek naar een projectleider die de skills heeft van een communicatie adviseur en met een hands-on mentaliteit successen boekt op het vlak van participatie.

Tevens moet je ervaring hebben opgedaan bij in ieder geval 100.000+ gemeenten en over bestuurlijke sensitiviteit beschikken.

Gespreksinformatie

Gesprekken worden gepland in de loop van de week van 11 augustus. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur