TM Operatie

Reactorweg 47, 3542 AD Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
110 40 Utrecht

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

29 jul 2025

Omschrijving

Teammanager Klantenservice(32 tot 40 uur) Wil jij je talent inzetten voor een duurzame en toekomstbestendige drinkwatervoorziening? Iedere dag 1 miljard liter drinkwater van topkwaliteit winnen, zuiveren en leveren is een uitdaging van formaat. Vooral als je dat duurzaam wil doen, met oog voor de belangen van mens, natuur en maatschappij. Vitens heeft zichzelf tot doel gesteld om voor 2030 elke druppel duurzaam te maken. Een stevige ambitie die vraagt om ervaren, mensgerichte teammanagers op onze klantenservice. Ben jij de Teammanager Klantenservice die de uitdaging aangaat om medewerkers binnen Klant & Facturatie te laten groeien? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat doet een Teammanager Klantenservice bij Vitens?

Ben je een ervaren mensgerichte teammanager klantenservice in hart en nieren? Zet jij de klant altijd op nummer 1? Heb je de drive en passie om medewerkers te laten groeien en ontwikkelen? Reageer dan op onze vacature.In deze functie ben je verantwoordelijk voor de medewerkers uit de komende twee instroomklassen. Zij hebben direct klantcontact via telefoon. Hierin ben je gericht op het tijdig, efficient en in een keer oplossen voor de klant en handel je volgens de strikte integriteitscodes van Vitens. Je neemt een proactieve houding in bij de veranderingen die op ons afkomen. Je werkt hierbij nauw samen in een team van 9 teammanagers en bent lid van het MT van de afdeling. Daarnaast grijp je als vanzelfsprekend kansen om jezelf en onze dienstverlening te verbeteren. Afhankelijk van de ontwikkeling van de organisatie kan je in de toekomst ook verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van klantadministratie door jouw team van ongeveer 30 medewerkers.

Resultaatverplichting (ZZP)-project Inrichting nieuwe instroomklassen

In het kader van dit tijdelijke project is de opdracht gericht op het inrichten van twee nieuwe instroomklassen. Deze inrichting vormt een belangrijke stap in de voorbereiding op de implementatie van de nieuwe skillmatrix, die in Q4 zal worden doorgevoerd. Op basis van nieuwe inzichten worden de teams dan beter gepositioneerd binnen de organisatie.

Opgeleverd resultaat:

Binnen 12 weken zijn zowel de efficientie (AHT) als de kwaliteit (QM) op normniveau gebracht.
De medewerkerstevredenheid is aantoonbaar gelijk aan of hoger dan die van de bestaande teams.
Het ziekteverzuim is gelijk aan of lager dan 6,5%.
De adherence ligt structureel tussen de 90% en 95%.

Eisen

  • Minimaal vijf jaar ervaring als teammanager in een klantenserviceomgeving en HBO werk- en denkniveau.

  • Passie voor & ervaring in het coachen (van gespreksvaardigheden) en motiveren van medewerkers in een veranderende omgeving, met het vermogen om draagvlak te creeren op alle niveaus.

  • Bewezen ervaring in het coachen (van gespreksvaardigheden)

  • ben je cijfermatig sterk en administratief onderlegd

  • HBO werk- en denkniveau

  • Cijfermatig sterk en administratief onderlegd; vertaalt inzichten praktisch naar concrete resultaten en doelen voor het team.

  • Verbindend en communicatief sterk, met een talent om complexe zaken eenvoudig te maken door vernieuwende werkvormen in te zetten.

  • Ervaring met Lean is een pre.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een inspirerende en communicatief sterke teammanager die met empathie en daadkracht leidinggeeft.
  • Combineert analytisch inzicht met een scherp oog voor klantgerichte oplossingen, waarbij je processen efficient inricht en resultaten behaalt die in balans zijn met zowel klant- als bedrijfsbelangen.
  • Houdt het hoofd koel en toon je een ervaren onderhandelaar, altijd gericht op het beste resultaat voor alle betrokken partijen.
  • Met jouw visie en enthousiasme creeer je een veilige werkomgeving waarin experimenteren en leren van fouten als waardevolle onderdelen van groei worden gezien.
  • Je motiveert en coacht je team met een hands-on aanpak en stimuleert een cultuur van klantgerichtheid, vertrouwen en innovatie.
  • Initiatief nemen gaat je makkelijk af en je weet kansen die Vitens helpen haar strategische doelen te realiseren snel om te zetten in concrete acties.
  • Onze ambitie om in 2030 elke druppel water duurzaam te leveren, zie jij als een uitdaging en bron van inspiratie.

Competenties

Organisatie en team

De afdeling Klant & Facturatie is een dynamische omgeving waar verschillende teams nauw samenwerken om klanten optimaal van dienst te zijn. Deze teams, waaronder Operatie, Relatiemanagement, Vernieuwing, Klantinteractie en het Bedrijfsbureau K&F, zorgen ervoor dat alles op rolletjes loopt. We zorgen dus niet alleen voor het contact met onze klanten, maar ook ''achter de schermen'' zijn wij altijd druk bezig met het verbeteren van onze processen, diverse klantreizen en ontwikkelingen binnen Vitens. Circa 320 medewerkers werken vanuit huis, het kantoor in Arnhem en in de Buitendienst. Deze rol valt binnen de Operatie. Hierbinnen hebben wij 9 verschillende teams. Uit het medewerkertevredenheidsonderzoek van 2024 is gebleken dat het MT zichzelf een 8.3 scoort op bevlogenheid en een 8.8 op inclusie. Een hele fijne afdeling en team om in te werken. Vitens heeft hart voor haar klant en streeft daarom naar een hoge klantwaardering. Onze klant kiest immers niet voor Vitens, daarom kiezen wij bewust zelf voor onze ruim 6 miljoen klanten. Je vertegenwoordigt in deze functie de stem en het gezicht van Vitens. Een belangrijke rol in onze totale dienstverlening van het 24/7 leveren van kwalitatief uitstekend drinkwater. Hierbij staan uitstekende administratieve en servicegerichte skills hoog in het vaandel. En het vermogen om door te ontwikkelen naar de Klant en Facturatie afdeling van de toekomst.

Gespreksinformatie

Bijzonderheden
Voor deze functie is je standplaats ons kantoor in Arnhem, hier word je minimaal twee dagen per week verwacht. Uiteraard zijn er ook veel mogelijkheden om thuis te werken;

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De functie voor 32 tot 40 uur per week
Vitens maakt onderdeel uit van de vitale infrastructuur in onze maatschappij. Daarom is een pre-employment screening onderdeel van het aanstellingsproces. Dit betekent dat we je in ieder geval vragen om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te overleggen. Afhankelijk van de functie kan er een uitgebreider onderzoek van toepassing zijn. Hierover word je gedurende de procedure geinformeerd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur