Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Inkoopondersteuner

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Sluit over 5 dagen
Onbekend 32 Zuid-Holland

Begindatum:

7 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

26 jun 2025
Overwegende functiekenmerken
  • Procesmatige en administratieve ondersteuning van de inkoopfunctie.
  • (Vastgesteld) beleid, wettelijke regels en procedures op het eigen vakgebied zijn van belang bij de uitvoering van de werkzaamheden.
Inhoudelijk procesmatige en administratieve ondersteuning.
  • Biedt het Inkoopteam inhoudelijke administratieve ondersteuning bij uitvoering van de Inkoopfunctie.
  • Stelt (management)rapportages en overzichten op.
  • Signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen in relatie tot de administratieve processen omtrent de Inkoopfunctie.
  • Op onderdelen van het inkoopproces de Inkoopadviseur ondersteunen bij de bewaking van de planning.
  • Ondersteunt leden van het Inkoopteam bij bewaking van het proces omtrent de voortgang van besluitvorming en de administratieve afwikkeling daarvan.
  • Draagt zorg voor het beheer en bewerkingen van (digitale) inkoopbestanden, -documenten en -systemen.
  • Administreert, archiveert, muteert en ontsluit inkoopdata.
(Beleids)advisering
 
  • Adviseert over aspecten die betrekking hebben op het voeren en ontsluiting van de inkoopadministratie.
  • Signaleert, evalueert en ontwikkelt methoden, procedures en technieken.
  • Rapporteert over de uitvoering van beleid ten aanzien van de inkoopadministratie.
  • Adviseert en rapporteert over optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels ten aanzien van de inkoopadministratie.
Beheer en uitvoering
  • Neemt inkoop gerelateerde aanvragen en -verzoeken in behandeling en toetst, beoordeelt en verdeeld deze aan de hand van beleid en overige interne afspraken.
  • Ondersteunt bij prioritering, toekenning en afhandeling van aanvragen en verzoeken.
  • Ondersteunt procesmatig en administratief bij door het inkoopteam geïnitieerde formele besluitvorming en tevens inhoudelijk bij besluitvorming op onderwerpen binnen het eigen vakgebied.
  • Levert gebruikmakend van de inkoopadministratie input voor beschikkingen, (advies-), rapportages, beoordelingen en correspondentie.
  • Voert procedures, richtlijnen en regelgeving uit, gericht op een rechtmatig resultaat van de inkoopfunctie.
Procesbewaking en afstemming
  • Initieert en verricht onderzoek op een onderdeel van het eigen werkgebied en rapporteert over uitvoeringsvraagstukken.
  • Verzamelt en beheert data en gegevens voor de administratievoering.
  • Bewaakt de verschillende uitvoeringsprocessen van de inkoopfunctie en daaraan gerelateerde procedures en rapport hierover.
Relatiebeheer
  • Met collega’s binnen over ontwikkelingen op het eigen en op aanpalende vakgebieden om informatie uit te wisselen en werkzaamheden af te stemmen.
  • Met leden van de Inkooporganisatie over de aspecten van de Inkoopfunctie waar de assistent verantwoordelijk voor is, waaronder:
    • teken- en beslissingsbevoegden;
    • projectleiders;
    • leden van het juridisch inkoopteam;
    • afdelingsmanager;
    • marktpartijen en overige externe (samenwerkings-)partners.
Verantwoordelijkheden
  • Is verantwoording schuldig aan de leidinggevende over de kwaliteit, voortgang en effectiviteit van de (te) verrichtte werkzaamheden.
  • Is verantwoordelijk voor het eigen aandeel in aanbestedings- en of besluitvormingstraject naar de betreffende lid van het Inkoopteam.
  • Neemt beslissingen bij het verzamelen en interpreteren van inkoopgegevens, over de inhoud van hun eigen voorstellen en bij het oplossen van taakgerichte deelproblemen.
Kennis, inzicht en vaardigheden
  • Werk- en denkniveau: MBO/ HBO.
  • Algemeen theoretische, praktisch gerichte kennis van het vakgebied.
  • Begrip van de wisselwerking en samenhang tussen het eigen werkterrein en het werkterrein en belangen van andere belanghebbenden.
  • Improviserende, communicatieve, organiserende, aansporende en/of adviesvaardigheden.
  • Conceptueel denken.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur