Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Begindatum:
30 sept 2025Einddatum:
1 okt 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
20 aug 2025De stad is volop in ontwikkeling, Het Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ) pijler Wonen werkt aan gedifferentieerde wijken in Rotterdam zuid. Gemengde wijken vragen om een gedifferentieerde woningvoorraad. Dat is goed voor alle bewoners: voor de mensen die er al wonen, voor sociale stijgers en voor nieuwkomers in de wijk.
In de wijken op zuid is niet alleen het woningaanbod wat leidt tot problemen, ook de leefomgeving wordt door bewoners minder goed beoordeeld dan elders in de stad. Hierdoor wordt ook ingezet op verbetering van de buitenruimte door in te zetten op ambities als vergroening, klimaatbestendigheid maar ook ruimte voor ontmoeten, verblijven en bewegen in de buitenruimte.
Als projectleider VvE binnen het programma NPRZ Wonen werk je mee aan het creëren van leefbare wijken in Rotterdam Zuid. Je speelt een cruciale rol in het verhogen van de woningdifferentiatie door middel van transformatieprojecten, zoals het samenvoegen, vergroten en verbeteren van woningen en sloop-nieuwbouw. Je zorgt ervoor dat verouderd particulier bezit een kwaliteitsslag ondergaat, waardoor een aantrekkelijk woningaanbod ontstaat. Een essentieel onderdeel van je werk is het faciliteren van besluitvorming binnen VvE’s, waarbij je bijzondere handelingen uitvoert om deze processen te ondersteunen.
Taken en verantwoordelijkheden:
Regierol vervullen om VvE’s te activeren, op te richten of op te heffen.
Samen met projectmanagers strategieën bepalen voor de benodigde besluitvorming vanuit de projecten.
Leiden en coördineren van het VvE-besluitvormingsonderdeel voor de projectmanagers van initiatief tot oplevering, inclusief planning en uitvoering.
Hierbij zorgen voor een duidelijke structuur en tijdslijnen.
Coördineren van voortgang en planning omtrent besluitvorming binnen de VvE’s
Contact onderhouden en faciliteren vanuit de regierol met beheerders, bestuurders, notarissen, de afdeling vastgoed als eigenaar en projectmanagers vanuit de ontwikkelrol.
Opdrachtgeven aan de notaris voor het opstellen van de splitsingstekening, splitsingsakte en bijbehorende Modelreglement, het weer laten opheffen daarvan en uitschrijven van de VvE’s.
Zorgen voor de kwaliteit van het uitgevoerde werk en bewaken van de naleving van wet- en regelgeving. Risicoanalyses uitvoeren en initiëren van verbeteracties waar nodig.
Documenteren van alle VvE projectactiviteiten en rapportages schrijven voor het VvE bestuur.
Bijhouden van een overzicht van alle belangrijke besluiten en acties.
Advies geven aan de projectmanager over relevante zaken en ontwikkelingen.
Blink jij uit in het succesvol leiden van bijzondere handelingen binnen besluitvorming van VvE’s ten behoeve van stadsontwikkeling? Als projectleider VvE’s NPRZ voer jij de regie op bijzondere handelingen en besluitvorming van VvE’s ten behoeve van projectontwikkelingen.
Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding in het ruimtelijk domein (bijvoorbeeld vastgoed, planologie, ruimtelijke ordening, geografie, stedenbouw, bouwkunde, of vergelijkbaar);
Je hebt werkervaring met bijzondere handelingen met VvE’s;
Je hebt kennis van en ervaring met VvE-beheer;
Je hebt kennis van de vastgoedmarkt (sloop, nieuwbouw, transformatie).
Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
20 % prijs
80 % kwaliteit
Je hebt werkervaring met VvE beheer binnen een overheidsprogramma waarbij de kwaliteit van wonen in een stadsdeel wordt verbeterd, zoals bijvoorbeeld het Nationaal Programma Rotterdam Zuid;
Je hebt werkervaring bij een gemeente met meer dan 300.000 inwoners;
Je hebt kennis van en werkervaring met publiekrechtelijke procedures.
Je vervult een regierol in het activeren, oprichten en opheffen van VvE’s en faciliteert besluitvormingstrajecten in nauwe samenwerking met projectmanagers, notarissen, beheerders en andere betrokkenen. Je bewaakt de voortgang, structuur en planning van VvE-processen en zorgt voor naleving van wet- en regelgeving. Met jouw organisatorische en communicatieve vaardigheden weet je complexe processen helder te structureren en stakeholders effectief te betrekken. Je bent analytisch sterk, werkt nauwkeurig en hebt oog voor risico’s en verbeterkansen. Daarnaast ben je een verbindende schakel tussen bewoners, professionals en gemeentelijke afdelingen. Tot slot ben je communicatief en advies vaardig en beheers je de Nederlandse taal uitstekend zowel in woord als geschrift.
Stadsontwikkeling bouwt aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad, met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken. Wij initiëren en begeleiden ruimtelijke en economische investeringen in Rotterdam. Daarbij zijn wij zowel publiek ontwikkelaar als kwaliteitsbewaker. Met gericht verkeersbeleid en een duurzame infrastructuur houden we Rotterdam bereikbaar. Door regels te handhaven zorgen we dat Rotterdammers veilig en aangenaam kunnen wonen. En met ons vastgoed huisvesten wij belangrijke publieke diensten en voorzieningen. Stadsontwikkeling geeft - samen met private en publieke partners - vorm aan de stad en houdt de stad in vorm.
Projectmanagement is mensenwerk. Omdat wij van alle mensen houden, vinden we het belangrijk dat iedereen die bij ons werkt zichzelf kan zijn. Wij geloven in de kracht van diverse teams: door gebruik te maken van ieders unieke achtergrond, kennis en ervaringen maken we Rotterdam voor alle Rotterdammers steeds een beetje beter en mooier.
PMB is het projectmanagementbureau van het cluster Stadsontwikkeling (SO) van de gemeente Rotterdam. Wij managen projecten, processen en programma’s in het fysieke domein in opdracht van de afdelingen binnen Stadsontwikkeling, te weten Gebiedsontwikkeling, Vastgoed, Buitenruimte, Duurzaamheid en Mobiliteit. Onze opgaven spelen zich af in de verschillende fasen van een project (initiatief tot en met uitvoering) en kunnen uiteenlopen van kleinschalige, lokale opgaven tot stadsbrede transitieprojecten. Alle opdrachten waar wij aan werken hebben een integraal en complex karakter, met bestuurlijke aandacht en staan vaak onder tijdsdruk. Persoonlijke ontwikkeling, kennisuitwisseling, werkplezier en teamwork staan bij ons hoog in het vaandel.
Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Aanvullende informatie
Thuiswerkbeleid:
In het kader van Anders werken wordt op kantoor en thuis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op Wilhelminakade 179, de dagen zijn hierin in overleg.
Verlengingsopties:
1x12 maanden
Tariefrange:
€78,00 - €85,00
Verhouding prijs/kwaliteit:
20% - 80%
Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.