Projectleider Gebiedsontwikkeling

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 16 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

21 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een bevlogen en overtuigende projectleider met ervaring in het aansturen van complexe ruimtelijke projecten? Dan zoeken wij jou. Voor een periode van 12 maanden hebben we een mooi takenpakket aan ruimtelijke vraagstukken.

De projecten bevinden zich in verschillende fases, van initiatief- en haalbaarheidsfase tot ontwerpfase:

  • Het project Gebiedsvisie Veurse Achterweg is gericht op het opstellen van de ruimtelijke kaders waarbinnen verschillende deellocaties (school, buitendienst Stadsbeheer Leidschendam-Voorburg, bedrijfs-/kantoorcomplex Fugro en benzinestation) gefaseerd en in goede samenhang tot (her)ontwikkeling worden gebracht. Naar verwachting wordt de Gebiedsvisie eind 2025 opgeleverd, waarna het bestuurlijk besluitvormingsproces wordt doorlopen en verdere uitvoering per deellocatie start.

  • Het project gebiedsontwikkeling Appelgaarde 2-4 en omgeving richt zich op de herontwikkeling van het leegstaande kantoorgebouw Appelgaarde 2-4 en het naastgelegen P+R-terrein. Het gebied is gelegen aan de Voorburgse zijde van NS station Mariahoeve. Voor het tweede halfjaar van 2025 is de inzet om te komen tot een (financieel) haalbare ontwikkeling. Vervolgens wordt gewerkt aan het afronden van het Ruimtelijk Kader voor deze ontwikkeling en vaststelling daarvan door de gemeenteraad.

  • Het project Verkabeling hoogspanningslijnen TenneT gaat over het ondergronds brengen van de hoogspanningslijnen, over een lengte van ca. 4,6 kilometer. Dit is onder meer een harde randvoorwaarde voor de gebiedsontwikkeling Appelgaarde. Er wordt gewerkt aan een Basisontwerp, de planning is dat dit in mei 2026 wordt opgeleverd. Daarna start de fase ‘Detailontwerp en Realisatie’.

De hoofdtaken van een projectleider gebiedsontwikkeling zijn:

  • Je realiseert woningbouwplannen en stedelijke gebiedstransformaties;

  • Je geeft leiding aan interessante ruimtelijke projecten;

  • Je werkt samen en onderhoudt goed contact met verschillende belanghebbenden;

  • Je boekt resultaten en betrekt interne en externe stakeholders.

We zoeken één professional voor deze opdracht. Daarbij vragen we om een minimale beschikbaarheid van 16 uur per week. Ben je benieuwd naar het totaaloverzicht van onze projecten, neem dan eens een kijkje in ons Projectenboek. 

https://projectenboek.lv.nl/

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider gebiedsontwikkeling;

  • Uiterlijk per 15 september 2025 beschikbaar voor gemiddeld 20 uur per week voor de volledige opdracht en eventuele verlengingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider gebiedsontwikkeling met complexere gebiedsontwikkelingen met een opdrachtwaarde van tenminste € 10 miljoen, benoem dit duidelijk in het cv (25 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider gebiedsontwikkeling bij gemeenten (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het leiden van projectteams binnen het ruimtelijk domein, duidelijk weergeven in het cv (20 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in projecten waar meerdere opdrachtgevers bij betrokken zijn, benoem duidelijk waar dit is opgedaan (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met alle verschillende fases van gebiedsontwikkeling: van initiatief tot realisatie. Benoem duidelijk waar deze werkervaring is opgedaan (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv (5 punten).

Competenties

  • Je pakt de leiding, organiseert eigenaarschap en hebt gevoel voor je positie;

  • Je denkt vooruit, voelt politieke gevoeligheden haarfijn aan, houdt het overzicht en kunt moeiteloos schakelen van individueel belang naar algemeen belang;

  • Je bent een goede gesprekspartner in de projectteams en voor de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever;

  • Je bent omgevingssensitief, je hebt gevoel voor belangen van verschillende partijen;

  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en hebt een goede beheersing van Nederlandse taal in woord en geschrift.

Organisatie en team

Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collegas aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland vanaf woensdag 3 september 2025 tussen 11:00 uur en 13:00 uur en vrijdag 5 september tussen 10:00 uur en 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

 Jaarlijkse indexering:

  • Indexering is alleen mogelijk bij goed functioneren;

  • Indexering is alleen mogelijk bij de overgang naar een nieuw contract (en tevens pas na 12 contractmaanden);

  • Indexering kan maximaal 1 keer per jaar plaatsvinden (na verloop van 12 contractmaanden);

  • Indexering gebeurt op basis van CBS indexeringscijfer (DPI) per januari van het volgende jaar.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Eisen CV
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Maandag tot en met vrijdag, bij deelopdracht in overleg.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Leidschendam-Voorburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur