Strategisch beheerder Verkeer/Wegen

Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek, Nederland

Sluit over 9 dagen
110 32 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Renkum heeft momenteel behoefte aan een strategisch beheerder Wegen die ervoor gaat zorgen dat de wegen, civiele kunstwerken en openbare verlichting, op een duurzame en toekomstbestendige wijze, in topvorm zijn. De beheerder kijkt vooruit, ziet kansen en zoekt afstemming met de vakgroepen Water & Riolering, Groen en Verkeer. Tevens treedt hij of zij op als opdrachtgever voor in- en externe partners en organiseert de benodigde personele inzet.Binnen kaders heeft de strategisch beheerde een grote mate van vrijheid. Je durft besluiten te nemen en tegenspel te bieden waar dat nodig is. Je bent toegankelijk, benaderbaar en zoekt ook zelf mensen op.

Verantwoordelijkheden:

  • Het opstellen van een planning (incl. budgetten) voor de investeringen voor de midden- en lange termijn en de integrale afstemming met de overige vakgroepen binnen het team;
  • Het vertegenwoordigen van de vakgroep bij bestuurlijke overleggen over ontwikkelingen en vraagstukken;
  • De inhoudelijke en financiele inbreng voor de P&C documenten;
  • Het verstrekken van zowel interne- als externe opdrachten (ambtelijk opdrachtgever);
  • Het organiseren van de benodigde personele bezetting. Dit is inclusief de werving van een Strategisch beheerder Wegen in vaste dienst.

Doelstellingen:

  • Actualiseren van de integrale planning voor de investeringsprojecten verstrekken van de nodige opdrachten ;
  • Informeren van het bestuur over de laatste ontwikkelingen en vraagstukken;
  • Actualiseren van de P&C documenten.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.

  • De kandidaat heeft een afgerond, erkend en volwaardig diploma op minimaal Mbo-niveau in de richting civiele techniek of cultuurtechniek.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van wegbeheer.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met het opstellen van kostendekkingsplannen.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring m.b.t. tot voorbereiding onderhoudsprojecten.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met wegbeheersystematiek en weginspecties

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het begeleiden (directievoering) van UAV-CG contracten. Omschrijf 2 referentieprojecten waaruit deze ervaring blijkt.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het bevorderen van duurzaamheid en circulariteit in de wegenbouw.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het voeren van een financiële administratie.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als ambtelijk opdrachtgever binnen de overheid en of gemeente.

  • Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijn-loopbaan/competentietaal-rijk

Competenties

  • Organisatievermogen - Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.

  • Resultaatgerichtheid - Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.

  • Vakmanschap - Beschikt over en past inhoudelijke kennis en vaardigheden op een adequate wijze in zijn vak toe

  • Kwaliteitsgerichtheid - Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren

Organisatie en team

De gemeente Renkum

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Niet bekend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur