Projectmanager Ruimte

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 10 dagen
110 16 Gelderland

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

29 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor een project in de binnenstad van Arnhem zijn we op zoek naar een adviseur landschap. Als adviseur landschap houd jij je bezig met uiteenlopende ontwerpopgaven en beleidsadvisering op verschillende niveaus. Het DNA van Arnhem is de basis en als adviseur landschap focus jij je op de kwaliteit van de leefomgeving van Arnhem, voor mens en natuur, nu en later. Je weet ambities en opgaven op gebied van klimaat, duurzaamheid, water, biodiversiteit, bodem, energiegebruik, natuur en milieu te integreren binnen de gewenste stedelijke en landschappelijke ontwikkelingen. Bij deze opgaven gaat het om omgevingskwaliteit, hierbij koppel je de ambities uit de Omgevingsvisie Arnhem 2040 aan integrale opgaven. Bijvoorbeeld de vertaling van klimaatambities bij inrichtingsvraagstukken, opgaven rond complexe gebiedsontwikkeling en beleidsontwikkeling. Kern van je werk is om de ambities uit de omgevingsvisie te vertalen naar zowel visiedocumenten als een concreet en pakkend ontwerp. De gemeente Arnhem heeft een aantrekkelijke binnenstad en een bijzondere landschappelijke context. Arnhem heeft ook kwetsbare wijken waar armoede en gezondheid aandacht vragen. De opgaves zijn afwisselend in schaalniveau en complexiteit, zijn zeer divers en hebben vaak een lange looptijd. In deze rol werk je zowel zelfstandig als met andere collegas aan onze ambities en opgaven. Zo werk je integraal en multidisciplinair samen met stedenbouw en landschap, mobiliteit en andere collegas van het fysieke domein en openbare ruimte.

De werkzaamheden zullen bestaan uit;

  • Begeleiden ecologische toets

  • Vervolledigen landschappelijke analyse

  • Vormen eigen visie en afstemming met stakeholders

  • Maken concept plan en op basis hiervan:

    • Vervaardigen verduidelijkend beeldmateriaal (profielen, plannen, eventuele principe impressies)

    • Opstellen landschappelijke randvoorwaarden voor het stedenbouwkundig plan

    • Verzamelen referentiebeelden

  • In afstemming intern met stedenbouwkundige, adviseurs openbare ruimte, en met externe stakeholders (met Rijksvastgoed Bedrijf, Paleis van Justitie)

  • Bijwonen overleggen en participatiebijeenkomsten.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau in de richting van landschap.

  • De kandidaat heeft In de afgelopen 7 jaar aantoonbaar minimaal 5 jaar (relevante) werkervaring opgedaan met bestuurlijke organisaties en participatie processen.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal WO-niveau in de richting van landschap.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar meerjarige ervaring als adviseur landschap en toont dit aan middels het omschrijven van 2 projecten, van landschappelijke inpassing binnen stedelijk opgave, waar de kandidaat als adviseur landschap heeft bijgedragen.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.

  • Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijn-loopbaan/competentietaal-rijk

Competenties

  • Overtuigingskracht: Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën

  • Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat

  • Visie: Vormt zich een beeld van de toekomstige ontwikkelingen. Concentreert zich op de hoofdlijnen en formuleert de langere termijn doelstellingen en de strategischeplanning om in te spelen op de ontwikkelingen

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Niet bekend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur