Teammanager Ambulancezorg Rijdendedienst

Eusebiusbuitensingel 43, 6828 HZ Arnhem, Nederland

Sluit over 21 dagen
130 32 tot 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

29 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Onze ambulanceteams werken in een 24-uurs rooster, 7 dagen per week en veelal op straat. Dit vraagt van jou als leidinggevende flexibiliteit. Als interim teammanager krijg je de verantwoordelijkheid voor 3 van onze posten en haar medewerkers. Je wordt het eerste aanspreekpunt voor de locaties in Elst, Barneveld en Zevenaar. In de dagelijkse operationele sturing werk je samen met de teammanager die verantwoordelijk is voor de teams in Ede, Arnhem en het Midden Complex ambulancevervoer.

  • Je bent voor jouw team zichtbaar, makkelijk benaderbaar en bent verantwoordelijk voor de personeelszorg.

  • Je geeft op een coachende wijze leiding aan jouw team en stimuleert daarbij taakvolwassenheid en professionele autonomie van ambulanceverpleegkundigen en -chauffeurs.

  • Gezamenlijk met je collega teammanagers ben je verantwoordelijk voor het behalen van de doelstellingen uit het jaarplan en uit de budgetbrief van de zorgverzekeraars met betrekking tot prestatie verbetering, verzuimbegeleiding en personeelsplanning.

  • Je legt verantwoording af aan de afdelingsmanager, waarbij continuïteit en de prestaties van ‘jouw teams op straat’, verzuim, en het budgettaire kader gespreksonderwerpen zijn;

  • Je benadert vraagstukken zowel vanuit HR als vanuit structuur-, proces-, cultuur- en bedrijfsvoerings-aspecten en kiest interventies die in lijn zijn met de collectieve ambitie;

  • In je rol als interim teammanager geef je invulling aan de achterwachttaak samen met je collega’s

  • Je geeft tijdens deze opdracht vorm aan tenminste drie inhoudelijke opdrachten:

  1. In afstemming met HR en uitgelijnd met VGGM het onboarding en offboarding programma voor medewerkers

    • Het herinrichten van de huidige achterwachtfunctie en bijbehorende taken  

    • Nog een nader te bepalen opdracht / opdrachten vanuit het jaarplan  

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding in een managementrichting en/of zorgsector op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het leidinggeven aan teams met autonome (zorg)professionals (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbaar in het bezit van een geldig rijbewijs en een eigen auto (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Beschikbaar per 8 september 2025 voor 32 tot 36 uur gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen;

  • Een maximum uurtarief van 130,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender en alle overige kosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidingevende binnen de ambulance sector, acute zorg of een gezondheids- of veiligheidsregio;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van veranderopgaven en tot stand brengen van samenwerking in en tussen teams (Benoem dit duidelijk in het cv).

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf

Competenties

  • Je bent communicatief sterk, verbindend, stelt vragen en zoekt de dialoog.

  • Analytisch

  • Oplossingsgericht

  • Mensgericht

  • Samenwerkend

  • Besluitvaardig

  • Flexibel

Organisatie en team

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten. Ambulancezorg Gelderland-Midden (AGM) is, als onderdeel van de VGGM, verantwoordelijk voor de ambulancezorg in de regio Gelderland-Midden. AGM verleent acute zorg in een veelzijdig werkgebied met grote steden, en veel natuurgebied zoals de Veluwe. Verder werkt zij intensief samen met ketenpartners in de regio en specifiek met de Ambulancezorg Gelderland Zuid. AGM staat voor samen kwalitatief hoogwaardige zorg bieden aan alle inwoners en ketenpartners die een (acute) zorgvraag hebben. We zijn een organisatie waarin we werken vanuit de volgende principes: mensen heelhouden, leveren van de juiste zorg op de juiste plek, op het juiste moment door de juiste zorgverlener. En, wij zijn een betrouwbare (keten)partner in de samenwerking. We werken eraan een lerende organisatie te zijn, die data-gedreven en informatie-gestuurd werkt. Dat staat nog niet, we zijn volop in ontwikkeling! Onze ambulancezorgorganisatie telt ca. 250 medewerkers. 200 daarvan zijn werkzaam binnen de ambulanceteams, ruim 30 medewerkers werken als centralist op onze meldkamer en 20 medewerkers werken binnen het team bedrijfsvoeren. Op dit moment bestaat het managementteam van AGM uit een afdelingsmanager, een teammanager bedrijfsvoering, een teammanager meldkamer en een teammanager rijdienst. Gezamenlijk dragen zij zorg voor de (dagelijkse) aansturing van de teams.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht dinsdag 26 augustus 2025. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Gunning
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Indien een kandidaat zich niet kan vinden in de gunningbeslissing van VGGM, wordt hij gedurende vijf (5) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid gesteld daartegen bezwaar te maken door een kort geding aanhangig te maken bij de rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt iedere belanghebbende verzocht om VGGM per e-mail via inkoop@vggm.nl tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel. Door het uitbrengen van een offerte gaat elke kandidaat ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van vijf (5) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de inschrijver, en verval van iedere aanspraak. Eventuele verzoeken om nadere toelichting op de gunningsbeslissing en een daarop eventueel door de VGGM verstrekte toelichting laten deze vervaltermijn onverlet.

Klachtenprocedure
Indien u een klacht heeft, kunt u het klachtenformulier en de procedure klachtenafhandeling bij Aanbestedingen Veiligheidsregio’s per e-mail opvragen via inkoop@vggm.nl. Klachten hebben betrekking op aspecten van de DAS procedure. Klachten kunnen niet gaan over het aanbestedingsbeleid van VGGM. Het indienen van een klacht zet deze procedure niet stil.

Functietarief
Deze functie is ingedeeld met een maximaal uurtarief van €130,- per gewerkt uur.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat. VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.

Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:
Is hybride werken mogelijk:

Voor de zzp'er

  • VGGM zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 
    BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing.

  • Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient de kandidaat, indien VGGM hierom vraagt, een kopie diploma en/of certificaat aan te leveren. Kan Inschrijver dit niet aanleveren, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

  • VGGM behoudt zich het recht voor om tot het moment van definitieve gunning de offerteprocedure tijdelijk op te schorten en geheel of gedeeltelijk in te trekken. Het geheel of gedeeltelijk intrekken van de offerteprocedure leidt niet tot enige aansprakelijkheid van VGGM jegens deelnemers. VGGM zal de door kandidaten (reeds) gemaakte kosten c.q. geleden schade dan ook niet vergoeden.

  • VGGM heeft de mogelijkheid om met kandidaten een dienstverband aan te gaan na afronding van de eerste termijn van de opdracht, zonder dat VGGM daarbij verplichtingen heeft naar de externe leverancier. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur