Technisch manager IPM

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 10 dagen
24 Noord-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

16 jun 2025

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden waarin onze inwoners centraal staan. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je collega’s vinden we belangrijk.

Opdracht
Als technisch manager IPM ben jij de verbindende schakel voor de techniek in diverse IPM-teams. Jij gaat samen met IPM-team, het ingenieursbureau, de gebruikers en overige interne collega’s een mooie invulling geven aan de planfase en realisatie van opgestelde plannen. We zoeken iemand die in elk geval gaat werken aan de volgende projecten:

  1. Gebiedsontwikkleing Wagenweggebied, een gebiedsontwikkeling tegen de binnenstad aan waar de weg en openbare ruimte opnieuw ingericht moet worden in afstemming met de planning van de gebiedsontwikkeling en diverse beheer en onderhoudsprojecten. In dit project gaat het vooral om de realisatie.
  2. Gebiedsontwikkeling Waterlandkwartier, een grote gebiedsontwikkeling waarin het IPM team in de planfase al meedenkt in de toekomstige inrichting van de openbare ruimte in relatie tot de ontwikkelingen. Na de planfase moet het ontwerp ook richting uitvoering.
  3. HOV-kruispunten, in dit project gaan we vier kruispunten herinrichten zodat ze toekomstbestendig ingericht zijn om de verkeerstoename aan te kunnen.
  4. Parkenplan, in dit project ga je samen met het IPM-team een park realiseren.

In alle projecten bepaal je de technische strategie waarmee je het project gaat begeleiden. Je bent het aanspreekpunt voor alles rondom de techniek en pakt hierin de volledige verantwoordelijkheid. Je werkt voor alle projecten in een compact IPM-team met een projectmanager en omgevingsmanager, soms ook met een manager projectbeheerser en een contractmanager. Twee van de teams werken nauw samen met de teams die de overal gebiedsontwikkelingen tot stand brengen. Samen komt je tot de beste oplossingen voor de projecten en onze inwoners. Uiteraard wordt het team aangevuld met de benodigde expertise uit verschillende vakdisciplines om tot een resultaat te komen. Je vindt het leuk om vanaf de beginfase mee te denken. Je voert regie op de techniek in alle fases van het project, de totstandkoming van het ontwerp, de aanbesteding, de uitvoering van het werk, de oplevering en overdracht van het project naar de diverse beheerteams samen met je collega’s in de verschillende projectteams.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als technisch manager; 
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)          
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als technisch manager bij een overheidsorganisatie (30 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als technisch manager in een IPM samenwerkingsvorm in de afgelopen 6 jaar (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als technisch manager of projectleider civiel op bij een gebiedsontwikkeling (15 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 80.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv.) (10 punten);
7. Een maximum uurtarief van € 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en Flextender fee (5 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het technische component van aanleg en onderhoud van openbare ruimte en riolering (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent ambitieus en resultaatgericht;
  • Je hebt gevoel voor samenwerking zowel met een ingenieursbureau;
  • Je bent een stevige maar empathische gesprekspartner op alle niveaus;
  • Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
  • Je bent van nature nieuwsgierig en functioneert optimaal in een snel veranderende omgeving.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: [Plaats hier de werkdagen].

Planning
De gesprekken bij de gemeente zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 20 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 23 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 25 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur