Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
14 jul 2025Einddatum:
14 jul 2026Publicatiedatum:
16 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hilversum mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hilversum. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
Als senior Projectleider infrastructuur mobiliteit werk je aan uitdagende integrale projecten, zoals het oplossen van verkeersknelpunten en het aanleggen van doorfietsroutes.
Jij bent de spin in het web die zorgt voor draagvlak bij zowel de interne als externe stakeholders van de gemeente Hilversum. Je kunt goed communiceren, overziet het geheel en kan verbindingen leggen tussen de onderlinge projecten die Hilversum in uitvoering heeft of in de toekomst gaat uitvoeren. De bewaking van de planning en subsidies is hierbij een belangrijk onderdeel. Daarbij let je goed op de gestelde kaders.
Jij bent verantwoordelijk voor de totstandkoming van de projecten in alle fasen van initiatief tot en met realisatie. Je stelt een projectteam samen en stuurt deze aan. Hierbij zorg je voor de financiën (inclusief subsidies), bestuurlijke afstemming, participatie en de planning. Voor de technische uitwerking en uitvoering werk je samen binnen het team Voorbereiding en Uitvoering. Je blijft betrokken bij de uitwerking voor de bestuurlijke afstemming en financiën.
Belangrijke thema’s die meegenomen moeten worden in de scope van je projecten zijn klimaatadaptatie, duurzaamheid, participatie, gezonde leefomgeving en circulariteit, biodiversiteit en de energietransitie een belangrijke rol in onze projecten gaan spelen.
De volgende projecten liggen nu op je te wachten
- Priowegen:
De gemeente Hilversum stelt jaarlijks een lijst vast van wegen en kruispunten welke vanwege de verkeersveiligheid aangepast moet worden. Uitvoering en vernieuwing van de priowegenlijst is jouw verantwoordelijkheid.
- Doorfietsroutes:
De gemeente Hilversum gaat, in samenwerking met de provincie en de regio, de komende jaren vijf doorfietsroutes aanleggen.
Uiteraard is dit een kleine greep uit de vele projecten die o.a. vanuit het Uitvoeringsprogramma Mobiliteit 2040 lopen en nog op stapel staan. Oftewel voldoende uitdaging in Hilversum!
Specifieke taken en verantwoordelijkheden
- Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden en uitvoeren van projecten op het gebied van mobiliteit en infrastructuur in Hilversum.
- Je bent verantwoordelijk voor het bewaken van de kaders van de projecten op ambtelijk- en bestuurlijk niveau.
- Je zorgt voor een actuele planning van het project en zoekt daarin afstemming met de andere projecten.
- Je stelt een projectteam samen en stuurt deze aan.
- Zorgt voor een goed en duidelijk participatietraject en tijdige communicatie naar de stakeholders.
- Tot en met het opleveren van het Definitief Ontwerp ben jij in de lead.
- Daarna blijf je eindverantwoordelijk van het project, en ben je bezig met de financiën, bestuurlijke aangelegenheden en eventueel nog participatie.
- Je houdt in de gaten of het project past binnen de lopende en nog te verkrijgen subsidies.
- Begeleiden van een junior projectleider infrastructuur.
Vereisten/ knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Civiel Technisch Projectleider;
4. Maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer;.
5. Kandidaat is minimaal 50% van de werktijd op kantoor aanwezig tijdens de gehele duur van de opdracht;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het vakgebied van voorbereiding van infrastructurele werken bij een 50.000+ gemeente (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv.) (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de aansturing van projectgroepen en specialisten op het vlak van voorbereiding en uitvoering van infrastructurele werken bij een 50.000+ gemeente (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (30 punten);
8. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek of Civiel gerelateerd (15 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per 14 juli 2025 voor 24 -32 uur per week (25 punten).
De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
Competenties
- Leiderschap
- Plannen en organiseren, overzicht kunnen bewaren;
- Samenwerken;
- Zelfstandig;
- Proactief signaleren en oppakken;
- Communicatief vaardig op verschillende niveau’s ;
- Resultaat- en Oplossingsgericht;
- Flexibel
- Jezelf snel systemen vaardig maken
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 26 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

