Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
11 dec 2025De opdracht is gericht op het managen van het rioolstelsel en de areaalgegevens die worden verwerkt in onze beheersystemen. Hiertoe actualiseer je het meerjarig onderhoudsprogramma voor rioleringen, je managet beheeractiviteiten en zorgt voor de uitvoering. Je adviseert in de beheertoets over ontwerp- en reconstructieplannen en je draagt bij aan de projectoverdracht naar de beheerfase.
Verder draag je bij aan:
De voorbereiding van civieltechnische projecten op het gebied van rioleringen.
Je bent verantwoordelijk voor het beheer van het riool en water.
Het aanleveren van actuele data als basis voor beheer- en inspectieplannen.
Het coördineren en bewaken van projecten en de voortgang.
Als aanspreekpunt fungeren voor bewoners, bestuur en collega’s.
Het initiëren van beheerprogramma’s en je draagt zorg voor de uitvoering en de evaluatie.
De opdrachtverstrekking voor klein en groot beheer en onderhoud, waarbij je je soms zelf directie voert en de voortgang van de processen bewaakt.
Het beoordelen van rioolinspecties.
Het toezicht houden op onderhoudscontracten.
Het opstellen van (eind) afrekeningen / meer- en minderwerk.
Aantoonbaar een afgeronde HBO bachelor opleiding;
Aantoonbare werkervaring met zowel beheer als projectcoördinatie van civiele objecten binnen een overheidsorganisatie;
Uiterlijk beschikbaar 15 januari 2026 32-36 uur per week.
Aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding op het terrein van civiele techniek;
Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als assetbeheerder op civieltechnisch terrein binnen een gemeente in de afgelopen 10 jaar;
Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met civieltechnisch beheer van rioleringen in de afgelopen 10 jaar;
Een afgeronde opleiding Basisopleiding riolering;
Maximaal uurtarief van € 125,- exclusief BTW, maar inclusief reiskosten woon- werkverkeer.
Je bent resultaatgericht
Je bent communicatief sterk en gericht op samenwerken
Je weet anderen op een prettige manier te motiveren en te overtuigen
Je bent klantgericht
Je bent omgevingsbewust en betrokken
Je bent een teamspeler
Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.
Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 23 december 2025 tussen 14:00 – 17:30. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 december 2025 bericht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee administratieve partner
administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).