Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Schagen
Logo van Gemeente Schagen

Adviseur Inkoop

Laan 19, 1741 EA Schagen, Nederland

Sluit over 35 dagen

Begindatum:

15 feb 2026

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 20

Omschrijving

Als tijdelijk Adviseur Inkoop zorg je ervoor dat de behoefte van de gemeente rechtmatig en doelmatig wordt ingekocht of wordt aanbesteed via Mercell.
Je voert zelfstandig de werkzaamheden uit in de diverse fases van de aanbestedingsprocedures voor diensten, werken en leveringen. Dit betreffen zowel de meervoudig onderhandse als Europese aanbestedingsprocedures.
Ook het sparren en delen van kennis met de andere inkoopadviseurs, projectleiders en andere collega’s behoort tot de werkzaamheden.
Je levert een bijdrage aan de inkoopprofessionalisering.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
  • Je bent procesbegeleider bij aanbestedingen (gemeente breed, zowel  meervoudig onderhands als Europees) vanaf de vraag van de interne klant tot en met de archivering en alle stappen in het proces hier tussen in
  • Je handelt de aanbestedingen en inkoopacties af in het aanbestedingsplatform Mercell
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd inkoopadvies
  • Je werkt nauw samen met je collega inkoopadviseurs
  • Je stelt (mede) aanbestedingsdocumenten op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente;
  • Je ziet toe op de uitvoering van het gemeentelijke inkoopbeleid en bewaakt (mede) dat aanbestedingen binnen de geldende wet- en regelgeving wordt uitgevoerd. 

Resultaat 
-   Raamovereenkomst ingenieursdiensten grijs
-   Raamovereenkomst ingenieursdiensten blauw
-   Raamovereenkomst onderhoud civieltechnische kunstwerken
-   Aanschaf diverse bedrijfswagens



Eisen

  • Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding en HBO werk- en denkniveau, blijkend uit het CV.
  • In het bezit van het diploma Nevi 1 (publiek) of een gelijkwaardige inkoopopleiding, blijkend uit het CV.
  • Minimaal 4 jaar recente werkervaring als adviseur inkoop bij een publiekrechtelijke organisatie, blijkend uit het CV (referentie vereist).
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met het begeleiden en uitvoeren van aanbestedingsprocedures, inclusief EU-aanbestedingen, blijkend uit het CV (referentie vereist).
  • Een gedreven en verbindende teamspeler die weet in te spelen op nieuwe ontwikkelingen.
  • Organisatiesensitiviteit en gevoel voor diversiteit in belangen.

Wensen en competenties

Wensen

  • In het bezit zijn van het diploma Nevi 2 (publiek), blijkend uit het CV (Weging: 15 %).
  • Meer dan 4 jaar werkervaring als adviseur inkoop bij een publiekrechtelijke organisatie (Weging: 10 %).
  • Meer dan 3 jaar werkervaring met het begeleiden en uitvoeren van aanbestedingsprocedures, inclusief EU-aanbestedingen, blijkend uit het CV (Weging: 10 %).
  • Relevante werkervaring met het aanbestedingsplatform Mercell, blijkend uit het CV (Weging: 10 %).
  • De interviews, waarbij de kandidaat getoetst wordt op gewenste competenties en geschiktheid voor de werkzaamheden (Weging: 25 %).

Competenties

  • Klantvriendelijke en dienstverlenende instelling.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht (vlot en begrijpelijk communiceren op verschillende niveaus).
  • Sterk in plannen / organiseren (goed in bewaken van planning en voortgang, organiseert werk op efficiënte wijze).
  • Analytisch.
  • Professioneel en representatief.
  • Resultaatgericht (verantwoordelijk voor te behalen resultaten).
  • Zelfstandig (kan direct zelfstandig werken).
  • Flexibel.
  • Creatief denkvermogen.
  • Vermogen om samen te werken met diverse partijen.
  • Initiatiefrijk en servicegericht.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

De interviews staan gepland in week 5-2026

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur