Projectleider Verkiezingen

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 16 - 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

16 jun 2025

Organisatie
Werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Als Projectleider Verkiezingen zorg jij dat de Tweede Kamer Verkiezingen 2025 in de Gemeente Hilversum van het begin tot het einde goed verlopen. Je stuurt het verkiezingsteam aan en je zet alle acties naar het team en de stakeholders uit. Je stuurt nauwkeurig en besluitvaardig op de uitvoering.

Als projectleider ga je aan de slag met je verkiezingsteam om de verschillende werkzaamheden uit te voeren. Je zorgt voor de nodige afstemming met bestuur, griffie, de Kiesraad, ambtelijke organisatie, politieke partijen, burgers etc. Je bent op de hoogte van alle actuele informatie op het gebied van de verkiezingen, je  kent de rechten/plichten van de kiezers en je vindt het daarnaast leuk om leden van het stembureas te werven, te instrueren en te begeleiden.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met (project)organisatie van verkiezingen bij een (middel)grote gemeente;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met het organiseren van verkiezingen (30 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken bij verkiezingen (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met Verkiezingssoftware (implementatie) zoals Procura, SBA, SBM/SBL (20 punten);
6. Aantoonbare afgerond opleidingen, trainingen en/of workshops met betrekking tot verkiezingen (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten)

Competenties

  • Plannen en organiseren

  • Communicatief vaardig

  • Resultaatgericht

  • Besluitvaardig

  • Stressbestendig

  • Flexibel

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 27 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 23 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur