Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Ondersteuning Casemanagement en Regie Vooroverleg

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 5 dagen
85 16 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

24 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de gemeente Purmerend zijn wij op zoek naar tijdelijke ondersteuning binnen het domein van casemanagement en regie op initiatieven. De werkzaamheden bestaan uit divers uitzoekwerk binnen de kaders die door de casemanagers zijn uitgezet, en het bieden van ondersteuning aan zowel de regisseur vooroverleg als de casemanagers zelf. De Werkzaamheden omvatten:

  • Het ondersteunen bij het haalbaarheidsonderzoek van de transformatie van bedrijventerrein De Koog naar een gemengd gebied (bedrijven, wonen, een E|Sports tech campus en andere voorzieningen;

  • het aanscherpen van onze basisdocument voor een onderbouwing van de ETFAL bij BOPA’s voor het Beemstergrondgebied;

  • Uitvoeren van divers uitzoekwerk binnen de door de verantwoordelijk casemanager gestelde kaders;

  • Ondersteunen van de regisseur vooroverleg;

  • Verrichten van hand- en spandiensten voor casemanagers, waaronder:

  • Backoffice ondersteuning.

  • Toetsen van initiatieven aan het omgevingsplan.

  • Opstellen van conceptbrieven over de grondhouding ten aanzien van initiatieven, naar aanleiding van reeds ingediende initiatieven.

Gevraagd profiel

  • Ervaring met gemeentelijke processen en omgevingsrecht.

  • Proactieve werkhouding.

  • Zelfstandig kunnen werken binnen gestelde kaders.

  • Ervaring met het lezen/verwerken en opstellen van beleidsmatige documenten

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vergunningendomein;
  • Aantoonbare werkervaring met RX-Mission;
  • Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring binnen het vergunningendomein bij een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met (bepaalde systemen) (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met werelderfgoed (10 punten);
  • Aantoonbare kennis van de kaart van Purmerend (benoem duidelijk in het cv) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het verwerken en opstellen van beleidsmatige documenten (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet (10 punten).

Competenties

  • Proactieve werkhouding.
  • Zelfstandig kunnen werken binnen gestelde kaders.
  • Het kunnen lezen/verwerken van beleidsmatige documenten
  • Kennis van en ervaring met de omgevingswet.

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk

Gespreksinformatie

De digitale gesprekken bij de gemeente worden in onderling overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 4 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 2 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:  Di - Do
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur