Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
25 jul 2025Gooise Meren heeft 16 wijken, deze zijn verdeeld over 3 wijkadviseurs. De wijkadviseur verbindt onze inwoners, gemeente, ondernemers, organisaties en partners met elkaar De Wijkadviseur vormt de voelsprieten van buitenaf en geeft constant input aan onze beleidsadviseurs welke behoeften er in een bepaalde wijk spelen. Jij bent een directe sparringpartner voor de adviseurs, helpt focus aan te brengen en adviseert proactief mee in nieuw te ontwikkelen beleid en initiatieven.
Vind jij het leuk om veel contacten te onderhouden, zowel buiten in de wijk als binnen in het gemeentehuis? En vind jij het leuk om als spin in het web tussen inwoners, maatschappelijke organisaties, bestuur en ambtelijke organisatie een zichtbaar verschil te maken voor de leef-en woonomgeving van onze inwoners? Lees dan snel verder!
Wie je bent
Je bent een stevig, daadkrachtig persoon die resultaatgericht werkt
Je hebt een open blik en weet diverse belangen te verbinden. Je vraagt waar nodig kritisch door en durft mensen een spiegel voor te houden
Jij brengt het menselijk aspect in bij de totstandkoming van beleid
Je houdt van afwisseling in je werk. Je bent gewend om veel ballen tegelijk in de lucht te houden en hebt een flexibele houding
Je bent politiek- bestuurlijk sensitief en omgevingsbewust
Je werkt pragmatisch en denkt buiten de gebaande paden
Wat ga je doen
Als Wijkadviseur ben jij de schakel tussen onze inwoners en ondernemers en de interne organisatie. Jij levert vanuit jouw expertise input aan onze beleidsadviseurs bij het ontwikkelen van nieuw beleid en de uitvoering daarvan. Jij bent de voelsprieten vanuit buiten maar ook binnen de organisatie en draagt eraan bij dat nieuwe plannen en beleid bijdragen aan een betere woon- en leefomgeving voor onze inwoners. Gemiddeld ben je voor ongeveer 35% buiten aan het werk en voor 65% binnen vanuit ons gemeentehuis in Bussum. Met jouw werk kun je echt een verschil maken, ook al is dat niet altijd even makkelijk. In de rol van Wijkadviseur heb je veel contacten dwars door de organisatie en buiten in de gemeente. Je hebt constant verwachtingen te managen, ook omdat ieder vanuit zijn/ haar eigen belang en perspectief meedenkt. Intern weet je de juiste collegas met elkaar te verbinden en werkprocessen die stroef lopen in beweging te krijgen. Je bent hierbij directe sparringpartner voor onze beleidsadviseurs, wijkwethouders en uitvoerende collegas. . Zij kunnen bij jou hun overwegingen en nieuwe (beleids)plannen voorleggen en deze toetsen aan de verwachtingen en behoeften buiten. Je krijgt in jouw werk te maken met veel ideeen en initiatieven vanuit onze inwoners. Het geeft energie om al deze input te verwerken in jouw advisering richting onze beleidsadviseurs. Zo ontstaat er passend beleid of een concreet uitvoerbaar plan, dat voorziet in een behoefte en een verschil maakt voor onze inwoners. Je hebt dus veel contact met bewoners(platforms) en bent regelmatig aanwezig bij overleggen en informatieavonden over diverse projecten. Zowel in het sociale als fysieke domein. Naast deze positieve input krijg je te maken met onvrede of ongenoegen over specifieke gemeentelijke plannen en/of beleid. Jij bent je ervan bewust dat je verwachtingen zowel intern als extern - juist hebt te managen. Je weet waar er mogelijkheden liggen om nieuwe initiatieven in de praktijk te brengen, maar legt ook net zo makkelijk uit waar mensen of organisaties zelf iets te organiseren hebben.
Resultaten
Passend beleid of een concreet uitvoerbaar plan, dat voorziet in een behoefte en een verschil maakt voor onze inwoners.
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collegas. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuitie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Over de afdeling BORG
De afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG) is een afdeling van 85 medewerker en bestaat uit 2 wijkteams voor Beheer & Service, Assetmanagement, IPM en bedrijfsvoering. De afdeling wordt aangestuurd door 2 managers, Gerard Rill en Robert Stuurman. Als wijkadviseur werk je nauw samen met 2 andere wijkadviseurs. Dit maakt dat je met elkaar kunt sparren, van elkaar kunt leren en bepaalde opgaves integraal kunt oppakken voor meerdere wijken. Zo maak jij impact!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 15 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.