Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior adviseur omgevingsrecht

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 5 dagen
110 16-20 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

26 jul 2025

Omschrijving

Opdracht

Flextender-uitvraag: Ondersteuning Casemanagement en Regie Vooroverleg Voor het team dat omgevingsplannen opstelt zijn we op zoek naar iemand die de volgende opdracht kan vervullen.

Werkzaamheden:

  • Beantwoorden van zienswijzen wijziging omgevingsplan Wheermolen
  • Opstellen van conceptbeantwoordingen op zienswijzen
  • Juridische en bestuurlijke afstemming verzorgen
  • Begeleiding wijziging omgevingsplan Binnenstad tot raadsbesluit
  • Bewaken van de planning, processtappen en afstemming met betrokkenen
  • Begeleiden van de bestuurlijke voorbereiding
  • Opleveren van een conceptwijzigingsvoorstel, bestuurlijk memo en samenvattende toelichting
  • Beantwoorden van zienswijzen wijziging omgevingsplan Binnenstad
  • Opstellen van conceptbeantwoordingen op zienswijzen
  • Juridische en bestuurlijke afstemming verzorgen
  • Actualisatie van de transitiestrategie omgevingsplan
  • Opstellen van een geactualiseerde planning voor de opbouw van het omgevingsplan nieuw stijl tot 2032.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet (benoem duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met omgevingsprogrammas (benoem duidelijk in het cv)

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als specialist omgevingswet (40 punten)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met omgevingsplanwijzigingen (30 punten)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met zienswijzebeantwoording (30 punten)

Competenties

  • Proactieve werkhouding.
  • Zelfstandig kunnen werken binnen gestelde kaders.
  • Het kunnen lezen/verwerken van beleidsmatige documenten
  • Kennis van en ervaring met de omgevingswet.

Organisatie en team

Organisatie Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Voor het team dat omgevingsplannen opstelt zijn we op zoek naar iemand die de volgende opdracht kan vervullen.

Gespreksinformatie

De digitale gesprekken bij de gemeente worden in onderling overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 30 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 31 juli 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 1 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur