Interim Bemiddelaar Bijzondere Indicaties (BBI) team Jeugd

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen team Jeugd van gemeente Purmerend werken betrokken en enthousiaste collega’s die altijd kijken naar wat nodig is om het beste resultaat voor onze inwoners te bereiken. Voor een tijdelijke opdracht binnen het Loket Jeugd zoeken wij een ervaren interim-professional die de rol van Bemiddelaar Bijzondere Indicaties (BBI) op zich neemt en bijdraagt aan de verdere ontwikkeling van de functie, met als doel het realiseren van efficiënte, doelgerichte en passende zorgtoewijzingen voor jeugdigen.

De interim BBI is een inhoudelijk specialist die een brug slaat tussen beleid, praktijk en wetgeving bij complexe jeugdhulpvragen. Je bent het vaste aanspreekpunt voor collega’s bij:

  • Inkomende zorgaanvragen die afwijken van de standaard, zoals aanvragen met een hoge intensiteit of overlappende wetgeving (Jeugdwet, Wmo, Zvw, Wlz);

  • Vraagstukken met onduidelijkheid over toepasselijke wetgeving;

  • Het kritisch beoordelen van de verhouding tussen aangevraagde uren en inhoud van de zorg.

Daarnaast omvat de opdracht:

  • Toetsen van aanvragen op passendheid binnen de Jeugdwet en gemeentelijk beleid;

  • Voeren van onderhandelingen met zorgaanbieders over ureninzet en maatwerk aanvragen;

  • Beoordelen van verleningsverzoeken (VOT’s), betaalovereenkomsten (BOK’s) en herindicaties;

  • Evalueren van intensieve trajecten en herindicaties met een focus op herstel;

  • Adviseren van interne en externe stakeholders;

  • Bijdragen aan het scherp afbakenen van de Jeugdwet t.o.v. andere wetgeving;

  • Aandragen van verbetervoorstellen voor samenwerking met externe verwijzers (GI, onderwijs, huisartsen).

De interim BBI werkt nauw samen met gedragswetenschappers, contractmanagement, de backoffice, de coördinator Jeugd en consulenten.

Doelen en verwachte resultaten
De opdracht wordt als succesvol beschouwd wanneer:

  • Complexe zorgaanvragen correct en efficiënt zijn beoordeeld en toegewezen, met het juiste oordeel ten aanzien van wetgeving en gemeentelijk beleid;

  • Onderhandelingen met zorgaanbieders over maatwerk (uren en inhoud) zijn afgerond;

  • Het beoordelings- en zorgtoewijzingsproces binnen het team Jeugd is versterkt, door duidelijke richtlijnen en verbeterde werkwijzen;

  • De samenwerking met externe partijen is verbeterd;

  • Herindicaties en zorgtrajecten zijn geëvalueerd en geoptimaliseerd, met een focus op herstel en het verbeteren van de zorginzet;

  • Er is bijgedragen aan beleidsverbeteringen en procesoptimalisatie.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van hbo-opleiding in de richting van Social Work of Sociaal Juridische Dienstverlening;
  • Aantoonbare werkervaring met de Jeugdwet en van aanpalende wetgeving (Wmo, Wlz, Zvw);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met indicatiestelling, toewijzingen en beoordeling van zorginzet;
  • Per direct beschikbaar voor 32 uur per week (benoem duidelijk in cv);
  • Bereid om op locatie in Purmerend te werken (benoem duidelijk in cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring binnen het domein Jeugd bij een gemeente (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met onderhandelen met zorgaanbieders over maatwerk (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentelijk beleid en sociale kaart Purmerend (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met rapportages (10 punten).

Competenties

  • Analytisch sterk, kan complexe aanvragen doorgronden;
  • Overtuigend communiceren, mondeling en schriftelijk;
  • Samenwerkingsgericht, schakelt makkelijk tussen verschillende partijen;
  • Resultaatgericht, houdt focus op doelen;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Kostenbewust en onderhandelingsvaardig;
  • Zorgvuldig en accuraat in administratie.

Organisatie en team

Organisatie Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Binnen team Jeugd van gemeente Purmerend werken betrokken en enthousiaste collegas die altijd kijken naar wat nodig is om het beste resultaat voor onze inwoners te bereiken. De interim BBI werkt nauw samen met gedragswetenschappers, contractmanagement, de backoffice, de coordinator Jeugd en consulenten.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 25 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur