projectadviseur Bescherming en opvang

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 13 dagen
105 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

29 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zijn op korte termijn op zoek projectadviseur Beschermd wonen en maatschappelijke opvang. We willen gedurende de laatste maanden van 2025 een tijdelijke impuls geven op dit dossier. Jij gaat:

Opdrachtomschrijving:

  • Het regionaal beleidsplan Bescherming en Opvang 2026 2033 vast laten stellen door de gemeenteraad;

  • Samen met collegas van de gemeente Wijdemeren en de fusiegemeente Hilversum aan de slag met de versteviging van het dossier Maatschappelijke opvang en Beschermd wonen;

  • vanuit je regionale rol nauw samenwerken met collegas van de regiogemeenten en zorgdragen voor implementatie van het regionale beleid;

  • zorgdragen voor de verbinding met de andere beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein.

Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden:

  • Als projectadviseur Bescherming en opvang ben je:

  • Sterk in het analyseren van verbeterpunten in de uitvoering vanuit heldere gemeentelijke doelstellingen en onderhoud je nauwe contacten met collegas die hier sturing aan geven;

  • positief en energiek, met gevoel voor humor, maar weet je ook de rust te bewaren in een tijd van (ambtelijk) fuseren;

  • iemand die stevig in de schoenen staat en goed kan luisteren;

  • een teamspeler maar kun je ook goed zelfstandig werken;

  • besluitvaardig!

Van belang om te weten is dat de gemeente Wijdemeren per 1-1-2027 opgaat in de gemeente Hilversum. In de aanloop daarnaartoe fuseert de ambtelijke organisatie per 1-1-2026 met die van de gemeente Hilversum. Beleidsharmonisatie is dan ook een van de leidende themas komende periode.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als beleids- op projectmedewerker maatschappelijke opvang en beschermd wonen binnen een gemeente;
  • Beschikbaar per 1 september 2025, voor gemiddeld 12 uur per week;
  • Een maximum uurtarief van 105,- excl. btw en incl. Fee Flextender en reiskosten woon-werkverkeer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als project- of beleidsmedewerker binnen een gemeentelijke organisatie of gemeenschappelijke regeling (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met onderwerp beschermd wonen en maatschappelijke opvang (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het vertegenwoordigen van een gemeente binnen de regio Gooi en Vechtstreek (25 punten).

Competenties

  • analytisch en praktisch;
  • snel kunnen inwerken / zelfstandigheid;
  • overtuigingskracht;
  • netwerken;
  • bestuurlijke sensitiviteit.

Organisatie en team

Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collegas elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer en voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel. Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeevenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 14 augustus 2025 tussen 13.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 13 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel, in overleg en grotendeels op kantoor.

Voor de zzp'er

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur