Participatie-adviseur

Varsseveldseweg 2, 7131 BJ Lichtenvoorde, Nederland

Sluit over 22 dagen
Geen maximum 16 Gelderland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

15 jan 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

29 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

  • Begeleiden van de vaststelling van de externe participatiehandreiking door de gemeenteraad.

  • Ervoor zorgdragen dat deze handreiking met inwoners en andere belanghebbenden wordt gedeeld, bijvoorbeeld via de website en andere kanalen.

  • Coachen van de koplopersgroep participatie: je inspireert, ondersteunt en stimuleert deze groep om participatie in de organisatie verder te brengen.

  • Het verder op gang brengen van de interne beweging rondom participatie. Je helpt collega’s op alle niveaus om participatie te zien als een vanzelfsprekend onderdeel van hun werk. Je betrekt het college en de gemeenteraad.

  • Samenstellen van een interne pool van medewerkers die participatiesessies kunnen begeleiden – waaronder mediators binnen de organisatie.

  • Afstemmen met de Achterhoekse participatiepool om kennis en ervaring te delen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met interne gedragsverandering en het begeleiden van verandertrajecten (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van participatietrajecten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het coachen van collega's (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsstukken (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet (15 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen een gemeentelijke organisatie (35 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Klantgericht

  • Doorzettingsvermogen

  • Tactisch gedrag

  • Motiveren

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Organiseren

  • Kritisch

  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

De gemeente Oost Gelre ligt centraal in de Achterhoek. Een gemeente waarin de natuur in combinatie met de stadse en dorpse sfeer centraal staan en waarin het dan ook heerlijk wonen, werken en recreeren is. De gemeente bestaat uit twee grote(re) kernen -Groenlo en Lichtenvoorde- en zes kleine dorpen met in totaal bijna 30.000 inwoners. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied, en kent ook economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Wij kenmerken ons als een evenementengemeente met een rijk verenigingsleven, waardoor onze organisatiekracht groot is. De samenleving in Oost Gelre is actief: maatschappelijk betrokken en ondernemend. Dit zorgt voor een grote sociale samenhang. Wij zijn verder een gemeente die zich extern sterk(er) wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoeken wij de samenwerking met buurgemeenten en andere partners.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur