Interim Teamleider Communicatie en Ondersteuning

Ganzenmarkt 1, 7571 CD Oldenzaal, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

21 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je laat circa 20 collega’s excelleren in hun vak! Je bent daarbij verantwoordelijk voor de taakvelden communicatie, bestuurssecretariaat en informatiebeheer. Je geeft leiding aan en spart met gedreven professionals in een sterk veranderende omgeving. 

Voor het taakveld informatiebeheer loopt een verbeterplan voor de basis op orde en om klaar te zijn voor de digitale toekomst. Dit verbeterplan omvat het actualiseren van beleid en opzetten van een kwaliteitssyteem, het wegwerken van achterstanden, digitale archivering en ontwikkeling van het team informatiebeheer om de organisatie hierin te ondersteunen. Jij bent verantwoordelijk voor het veran-derproces van de verandering van uitvoerend DIV-medewerker naar een allround informatiebeheerder die in een ondersteunende rol dicht bij de teams in de organisatie gepositioneerd is. 

Voor het team communicatie ben je een sparringspartner en begeleid je de teamleden in de continue afweging van prioriteiten in communicatieve ondersteuning van bestuur en organisatie.

Je draagt als lid van het managementteam bij aan de koers en de doorontwikkeling van het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Vanuit jouw functie kun je opdrachtgever worden voor organisatie-brede projecten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider / manager binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring als teamleider bezig met procesverbetering en kwaliteitsborging.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als manager / teamleider binnen een overheidsinstelling (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het leiden van teams van minimaal 20 FTE (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met projecten binnen overheidsorganisaties (20 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde managementcursus of kennis van methode zoals Lean (10 punten).

Competenties

  • Jouw leiderschapsstijl is dienend en coachend, waarbij we het belangrijk vinden dat je: o als stevige en proactieve leider een stap vooruitdenkt en uiterst alert bent op het proces; o reflecteert, inspireert en ontwikkelt; o resultaat-, relatie- en oplossingsgericht denkt en handelt; o vanuit eigen drive anderen meekrijgt en aanzet tot actie; o affiniteit hebt met alle taakvelden binnen het team.
  • Samen denken, samen doen waarbij je: o vraagstukken multidisciplinair benadert en de samenwerking stimuleert. Jouw succes ligt in het team overstijgend denken en handelen; o investeert in goede relaties binnen het team, binnen de organisatie en met het bestuur; o in, naast en voor het team staat als communicatief sterke sparringpartner richting alle betrokken partijen; o in staat bent beslissingen te nemen, deze te motiveren en te onderbouwen. o een duidelijke visie hebt op de verschillende taakvelden van het team en de ontwikkeling van de organisatie passend bij de gemeente Oldenzaal; o beschikt over een sterk analytisch vermogen en je makkelijk schakelt tussen beleid, uitvoering en politiek; o voelsprieten hebt voor onze politiek-bestuurlijke omgeving en je de verhoudingen, belangen en posities binnen deze omgeving kunt analyseren en doorgronden

Organisatie en team

Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie.

De gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken. Onze organisatie is met recht een platte te noemen die op veel verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaalse samenleving. Met ruim driehonderd collega’s staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening.

Team Communicatie en Ondersteuning van de gemeente Oldenzaal ondersteunt de organisatie op het gebied van interne en externe communicatie, bestuurlijke ondersteuning en administratieve processen. Het team zorgt voor heldere informatievoorziening naar inwoners, medewerkers en partners, en draagt bij aan een transparante en toegankelijke overheid. Daarnaast verzorgt het team secretariële en facilitaire ondersteuning, zodat andere teams optimaal kunnen functioneren.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 11 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 7 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Gemeente Oldenzaal heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen    

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur