Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider HRM

Burgemeester Jansenstraat 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 8 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

19 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vanwege een structureel hoog ziekteverzuim binnen de organisatie en de impact hiervan op de bedrijfsvoering, is er behoefte aan tijdelijke inzet van externe expertise. De organisatie wil gerichte en effectieve stappen zetten in het terugdringen van het verzuim, met specifieke aandacht voor complexe ziekteverzuimtrajecten waarin zowel persoonlijke als werk gerelateerde factoren een rol spelen. De zelfstandige HRM-professional wordt verantwoordelijk voor het resultaatgericht begeleiden en coordineren van complexe verzuimcasussen, met als doel het bevorderen van herstel en re-integratie binnen de geldende wet- en regelgeving. De werkzaamheden worden uitgevoerd op basis van eigen professionele inzichten, waarbij regelmatig wordt afgestemd met relevante stakeholders, zoals leidinggevenden en (indien nodig) bedrijfsarts of arbodienst.

Werkzaamheden omvatten onder andere:

  • Zelfstandig analyseren, begeleiden en afronden van complexe verzuimtrajecten.
  • Inzetten van een externe casemanagementaanpak waar nodig.
  • Signaleren van knelpunten en adviseren over verbetermaatregelen in het verzuim- en re-integratiebeleid.
  • Bijdragen aan het ontwikkelen van preventieve acties ter vermindering van verzuim.
  • Periodieke voortgangsrapportage aan opdrachtgever of aangewezen contactpersoon.

Resultaat van de opdracht:

  • Afronding van toegewezen verzuimdossiers met heldere rapportage.
  • Adviesrapport met aanbevelingen ter verbetering van verzuimaanpak en preventiebeleid.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur op het gebied van HRM;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van teamontwikkeling, coaching en managementontwikkeling;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur op het gebied van HRM (50 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als HRM projectleider bij een semi-overheid (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het specifiek coachen / adviseren van teamleiders, MT, of bestuur (20 punten);

Competenties

  • Klantgericht
  • Luisteren
  • Samenwerken
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven. Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners. Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Je gaat werken binnen team HRM binnen de afdeling Organisatie en Services. Team HRM is een enthousiaste groep van bijna 30 collegas die hard werken combineren met een goede dosis gezelligheid. Het team bestaat uit de clusters HR services, advies, beleid, leren & ontwikkelen, arbo en recruitment. Tot slot zijn ook de junior strategen onderdeel van ons team. Deze young professionals werken aan opdrachten op verschillende plekken in de organisatie en stromen na 2 jaar door.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 23 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Hengelo heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Fee FlextenderFlextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. CV-eisenMaximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel Is hybride werken mogelijk: Ja

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur