Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur onderwijshuisvesting

Binnenweg 26, 7951 DE Staphorst, Nederland

Sluit over 14 dagen
Geen maximum Gemiddeld 16 uur per week Overijssel

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

18 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als vastgoedadviseur/adviseur onderwijshuisvesting ben je verantwoordelijk voor het adviseren en begeleiden van projecten op het gebied van onderwijshuisvesting en ander maatschappelijk vastgoed binnen de gemeente. Jij zorgt voor een toekomstbestendige en doelmatige huisvesting van onderwijsinstellingen en andere maatschappelijke organisaties in nauwe samenwerking met schoolbesturen, maatschappelijke partners en interne gemeentelijke afdelingen.

Werkzaamheden of verantwoordelijkheden:

  • Implementeren Integraal Huisvestingsplan Onderwijs (IHP)
  • Beoordelen en behandelen van huisvestingsaanvragen
  • Adviseren van college van B&W, gemeenteraad en management over strategische en beleidsmatige vraagstukken op het gebied van Vastgoed
  • Adviseren bij renovatie-, nieuwbouw- en verduurzamingsprojecten van schoolgebouwen en ander maatschappelijk vastgoed.
  • Toepassen van relevante wet- en regelgeving
  • Bijdragen en adviseren in de planning- en control cyclus inclusief financiele onderbouwing van projecten.

Resultaten:

Dit betreft een flexibele rol voor gemiddeld 16 uur per week.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Vastgoed;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met onderwijshuisvestiging binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare kennis van - en werkervaring met de wetgeving onderwijshuisvesting;
  • Beschikbaar per 1 september 2025 beschikbaar voor gemiddeld 16 uur per week;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met bestuurlijke besluitvorming en het opstellen van college- en raadvoorstellen op het gebied van vastgoedbeheer, duurzaamheid en maatschappelijke ontwikkelingen (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met vastgoedbeheer, duurzaamheid en maatschappelijke ontwikkelingen in het onderwijs (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de begeleiding van IHP-trajecten (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met onderwijshuisvestiging binnen een gemeentelijke organisaties (30 punten).

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Samenwerkingsgericht en verbindend
  • Klant- en servicegericht
  • Resultaatgericht

Organisatie en team

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente. Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 11 augustus 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 5 augustus 2025 bericht en een link voor een assessment. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek. De link voor het assessment zal apart verstuurd worden in een bevestigingsmail vanuit Flextender.

Vragen kunnen ingediend worden tot woendag 23 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 24 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 4 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur