Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 aug 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
21 jul 2025In Zwolle zijn er inwoners en bedrijven die een stukje gemeentegrond in gebruik hebben, dit noemen we oneigenlijk grondgebruik. Soms is dit bewust, soms ook niet. We benaderen het gefaseerd en wijkgericht. Er is al in kaart gebracht waar dit voorkomt. De vertaling van inventarisatie naar het op orde brengen van deze gronden is de volgende stap. Jij gaat met deze stroken grond aan de slag.
Als projectleider/jurist ben je verantwoordelijk voor de aansturing van het project oneigenlijk grondgebruik. Je leidt het projectteam in goede banen. Jij houdt het overzicht op de voortgang, fasering, planning, kosten/opbrengsten, communicatie en risico’s in het project. Je informeert de opdrachtgever regelmatig over de voortgang van het proces. En zo nodig en in samenspraak met de opdrachtgever informeer je ook de bestuurder.
Het organiseren en informeren van bewoners via bijvoorbeeld informatieavonden is onderdeel van het werk. Jij bereidt samen met je team deze informatieavonden voor en geeft op professionele wijze informatie aan bewoners over de nut en noodzaak van aanpak, wat bewoners kunnen verwachten en het vervolg.
Anderzijds help je mee in de uitvoering van het project. Je zoekt uit of de grond kan worden verkocht of dat de gemeente het zelf nodig heeft. Je schrijft de inwoners die grond in gebruik hebben genomen aan en vertelt ze wat de opties zijn. Daarnaast ga je het gesprek bij deze mensen aan de keukentafel aan om de situatie ter plekke te bekijken. Je rondt dossiers af en houdt alles bij in het systeem.
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Stadsbeheer & Vitale Wijken
De afdeling Stadsbeheer & Vitale Wijken is nieuw en ontstaan uit een reorganisatie van het Fysiek Domein. Deze reorganisatie was nodig om in een sterk groeiende stad nog beter samen te werken. En om één samenhangende beheerorganisatie te krijgen. De afdeling is verdeeld in elf clusters en 3 teams. In totaal zorgen zo’n 130 professionals (en een flexibele schil) voor het onderhoud en beheer van de stad, haar erfgoed en vitale wijken. Ook zorgen we voor de robuuste verwerking van data naar informatie. De teams worden aangestuurd door teamleiders. Naast deze teams is er een stafbureau. Samen werken we aan een leefbaar Zwolle van vandaag, morgen en overmorgen.
De (digitale) gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 juli 2025 in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 juli 2025 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).