Johan Modastraat 6, 9671 CD Winschoten, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
15 mei 2025Werkplek
Je komt binnen de gemeente Oldambt te werken in een enthousiast team Backoffice Sociaal Domein waar we zorgen voor een correcte administratieve afhandeling voor de inwoner binnen de Wmo, de Participatiewet en Jeugdwet.
Het team Backoffice Sociaal Domein werkt nauw samen met de uitvoerende collega’s van de Wmo, Jeugd en Participatie & Inkomen om de kwetsbare inwoners van Oldambt te ondersteunen. Het team is nog volop in ontwikkeling, zowel op inhoud als op proces.
Opdrachtomschrijving
Als (Inhoudelijk) Coördinator ben je de verbinder tussen het management, het kernteam, beleid en de uitvoering. Je hebt een adviserende en ondersteunende rol richting de teammanager. Je bent lid van het kernteam van team Toegang Sociaal Domein.
Jouw werkzaamheden:
Binnen de gestelde kaders ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van de werkzaamheden in het team. Je bevordert de samenwerking binnen en buiten ons team Backoffice Sociaal Domein. Een actieve bijdrage leveren aan de verdere uitwerking van ons reorganisatietraject ‘Nijambt’ is een belangrijk onderdeel van de functie. Je onderneemt initiatieven waardoor vernieuwing en verbetering van de werkzaamheden binnen het team gerealiseerd worden. Ook draag je bij aan de doorontwikkeling van de rol van (Inhoudelijk) Coördinator. Daarbij blijf je er voortdurend van doordrongen voor wie we ons werk doen: de inwoners staan centraal!
Taken:
Dagelijkse regie, coördinatie, planning
Volgen van en anticiperen op regionale en landelijke ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein, en specifiek binnen het domein Participatie & Inkomen
Het mee implementeren van de ontwikkelingen vanuit de nieuwe Participatiewet in Balans in de Uitvoering
Monitoren van de voortgang van het werk van de medewerkers en sturen op doorlooptijden, wachtlijsten en een goede balans tussen ontwikkeltijd en productiviteit
Monitoren van (project)resultaten en gesprekken voeren met medewerkers om prestaties te bespreken en te verbeteren
Zorgdragen voor het (in samenwerking met) tot stand brengen en borgen van werkafspraken
Zorgdragen voor het borgen en beheren van onderdelen van de Administratieve Organisatie: processen en procedures
Bevorderen van een positieve en productieve werkomgeving door interne en externe samenwerking te stimuleren
In afstemming met de teammanager zorgdragen voor een effectieve afstemming met andere teams binnen de organisatie en samenwerkingspartners
Ondersteunen en adviseren van de teammanager op gebieden zoals kwaliteit, efficiëntie en proces- en teamontwikkeling
Organiseren en leiden van team overleggen
Kandidaat omschrijving
Je hebt aantoonbaar hbo werk- en denkniveau
Je beschikt over bewezen kwaliteiten op het gebied van motiveren/meenemen in ontwikkelingen van medewerkers
Je beschikt over goede organisatorische kwaliteiten
Je hebt ervaring in het voeren van coaching gesprekken
Je beschikt aantoonbaar over het vermogen om zowel op teamniveau als op management- en beleidsniveau te schakelen en te adviseren
Je hebt kennis van en ervaring met procesverbetering en het implementeren van efficiënte werkmethoden, inclusief borging en beheer
Eisen
Je woont op dagelijks reisbare afstand/in de regio vanwege aanwezigheid op locatie.
Dit blijkt uit het cv.
Je beschikt over aantoonbare hbo(+) werk- en denkniveau.
Dit blijkt uit het cv.
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in coördinerende en/of leidinggevende rollen.
Dit blijkt uit het cv.
Gunningscriteria
Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van administratieve processen, bij voorkeur binnen het Sociaal Domein bij een gemeente.
Dit blijkt uit het cv.
Weging: 25 %
Je hebt inhoudelijke kennis van en ervaring met het werkveld Wmo.
Dit blijkt uit het cv en/of motivatiebrief.
Weging: 6 %
Je hebt inhoudelijke kennis van en ervaring met het werkveld Jeugd.
Dit blijkt uit het cv en/of motivatiebrief.
Weging: 6 %
Je hebt inhoudelijk kennis van en ervaring met het werkveld Participatie & Inkomen.
Dit blijkt uit het cv en/of motivatiebrief.
Weging: 6 %
Je hebt kennis van het brede Sociaal Domein en relevante wetgeving (Wmo, Jeugd & Participatiewet) en de ontwikkelingen hierin.
Dit blijkt uit het cv en/of motivatiebrief.
Weging: 15 %
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Op basis van de werkervaring, kennis en persoonlijkheid wordt getoetst welke kandidaat het beste aansluit bij de opengestelde opdracht.
Weging: 25 %
Aanvullende informatie
De gesprekken zullen naar verwachting plaatsvinden in week 23.
32-36 uur per week. Aanvang opdracht is uiterlijk 1 juli. Indien eerder beschikbaar is dit gewenst.