Beleidsadviseur volkshuisvesting

Burgemeester Berghuisplein 1, 8261 DD Kampen, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 12 - 16 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

12 - 16

Publicatiedatum:

15 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Kampen is een aantrekkelijke gemeente die sterk in ontwikkeling is. De woningbouwopgave is stevig en daarnaast spelt de implemenbtatie van de Wet Versterking Regie in de Volkshuisvesting. Dit houdt concreet in dat er een volkshuisvestingsprogramma gemaakt moet worden en een Huisvestingsverordening en een urgentieregeling.

Als beleidsadvisr volkshuisvesting ga je werken bij de afdeling Beleid fysiek domein en onderdeel van het team wonen.

Omschrijving van de opdracht
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het volkshuisvestingsprogramma. Dit doe je samen met de andere beleidsadviseur Wonen. Je ontwerpt en begeleid het proces voor de totstandkoming van het VHV programma en de daarbij behorende bestuurlijke besluitvorming, waarbij het actief betrekken van betrokken (externe) stakeholders uiteraard belangrijk is.

Daarnaast ben je betrokken bij de ontwikkeling van de regionale huisvestingsverordening en de urgentieregeling. Deze worden in regionaal verband voorbereid, maar moeten uiteindelijk landen in een lokale Huisvestingsverordening en urgentieregeling.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  2. Aantoonbare werkervaring met woonbeleid;

  3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsdocumenten voor wonen;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsontwikkelaar op het gebied van wonen binnen een overheidsinstelling;

Selectiecriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van planologie, bestuurskunde, gebiedsontwikkeling, sociale geografie, bestuurs-en organisatiewetenschappen of politicologie (10 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsontwikkelaar op het gebied van wonen binnen een overheidsinstelling (35 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het organiseren van stakeholdersbijeenkomsten (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (10 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het beleid voor Wonen en Zorg (15 punten);

  5. Aantoonbare kennis van omgevingswet en VHV programma (15 punten);

  6. Aantoonbaar netwerk in de regio Zwolle-provincie Overijssel (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (5 punten);

  7. Beschikbaar per 1 juni 2025 voor 12 tot 16 uur per week inclusief eventuele verleningen (10 punten).

Competenties

  • Creatieve vaardigheden;

  • Communicatie;

  • Proactief;

  • Resultaatgericht:

  • Analytisch;

  • Omgevingsbewust / bestuurlijk sensitief;

  • Verbinder.

Je hebt een proactieve en resultaatgerichte houding, met de drive om bij te dragen aan de ontwikkeling van het volkshuisvestingsbeleid van de gemeente Kampen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week van 26 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 26 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur