Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch Beleidsadviseur fysieke leefomgeving / planoloog

Harmen Visserplein 1, 8302 BW Emmeloord, Nederland

Sluit over 14 dagen
Geen maximum 36 Flevoland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

11 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Dit ga je doen Binnen het team Planontwikkeling ben je verantwoordelijk voor diverse ruimtelijke projecten naar aanleiding van herzieningen van het omgevingsplan en particuliere verzoeken. Je adviseert het management en het bestuur in brede zin over de ontwikkeling van de fysieke leefomgeving, het omgevingsplan en andere ruimtelijke procedures.

Concreet betekent dit:

  • Deelname aan startgesprekken, de intaketafel en het opstellen van richtinggevende adviezen, in samenwerking met de procesbegeleiders omgeving
  • Op verzoek adviezen voorleggen aan het college en/of gemeenteraad op het gebied van de fysieke leefomgeving
  • Inhoudelijke beoordelen van motiveringen ETFAL
  • Het verstrekken van informatie op het gebied van de fysieke leefomgeving aan inwoners en bedrijven en helder uitdragen van het gemeentelijk beleid
  • Het inhoudelijk en procesmatig begeleiden van wijzigingen van het omgevingsplan
  • Vertegenwoordigen college en Raad in procedures (samen met jurist)
  • Organiseren en/of deelnemen aan in- en externe overlegverbanden met diverse externe partijen als ingenieursbureaus, architectenbureaus, aannemers, waterschappen, rijks- en provinciale overheden, regionale samenwerkingsverbanden, bedrijven, burgers en andere partijen met als doel om gezamenlijk tot een goed plan te komen.
  • Het leveren van een bijdrage aan de transitie naar een gebiedsdekkend omgevingsplan dat voldoet aan de eisen van de Omgevingswet.

Eisen

  • Geen ZZPer Vanwege leiding en toezicht van de leidinggevende bij de Gemeente Noordoostpolder nemen we voor deze opdracht geen ZZP'er aan
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar recente aantoonbare ervaring op het gebied van fysieke leefomgeving.
  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting: bestuurskunde, planologie of omgevingsrecht.
  • Je hebt grondige kennis van de Omgevingswet en aanverwante regelgeving.
  • Je bent vanaf 1 september 2025 volledig inzetbaar voor deze opdracht.
  • Je hebt aantoonbare meerjarige relevante praktijkervaring met overheden.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis omtrent de laatste ontwikkelingen in relevante wet- en regelgeving.

Competenties

Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de competenties.

Organisatie en team

Binnen het team Planontwikkeling

Gespreksinformatie

De interviews worden gepland op Dinsdag 19 augustus om 13.00 uur, 15.00 uur en 15.45 uur.Hierbij zijn aanwezig Esther Steenbergen-Haak (teamleider Leefomgeving) en Gert Jan Kerssies (Juridisch beleidsadviseur Ruimtelijke Ontwikkeling).

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Toelichting op rooster 32-36 uur Dienstencategorie Andere diensten CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Gunningscriteria Weging prijsdeel: 20 % Kennis Je hebt kennis omtrent de laatste ontwikkelingen in relevante wet- en regelgeving. Weging: 15 % Inzetbaarheid Je bent vanaf 1 september 2025 volledig inzetbaar voor deze opdracht. Weging: 15 % Werkervaring Je hebt aantoonbare meerjarige relevante praktijkervaring met overheden. Weging: 25 % Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de competenties. Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur