thumbnail
thumbnail

Senior BRP specialist

Mariënburg 30, 6511 PS Nijmegen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 110,00
20 uur Gelderland

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

20 uur

Publicatiedatum:

10 jun 2024

Opdracht omschrijving
De afdeling Publiekszaken van de gemeente Nijmegen zit al een aantal jaar in een doorontwikkeling. Deze doorontwikkeling is nodig om een goede dienstverlening richting onze inwoners te blijven waarborgen. De laatste jaren vinden er ontwikkelingen plaats in de gemeentelijke dienstverlening, zoals verregaande digitalisering, internationalisering, arbeidsmigratie en stedelijke groei. Deze ontwikkelingen resulteren in een toegenomen klantvraag, steeds complexere vragen, nieuwe wetgeving en veel technologische uitdagingen. We anticiperen op deze ontwikkelingen door het uitvoeren van een afdelingsbreed opleidingsplan, door goed te kijken naar de inrichting van de afdeling en door een verandering in cultuur te realiseren, met veel aandacht voor de kwaliteit van werken.

Als onderdeel van onze doorontwikkeling binnen de afdeling Publiekszaken van de gemeente Nijmegen, zijn we op zoek naar een enthousiaste en zeer ervaren BRP-specialist die ook als coach kan fungeren voor de BRP-specialisten. De rol omvat onder andere het begeleiden van BRP-specialisten bij het implementeren van processen, de kwaliteitsmonitor, de zelfevaluatie, mutaties / correcties en andere complexe werkzaamheden. We zoeken iemand met ruime ervaring in het geven van trainingen, het begeleiden van medewerkers en een goed begrip van ICT.

Daarnaast wordt van de kandidaat verwacht dat zij/hij zelf ook werkt aan complexe dossiers, waarbij de kandidaat zijn/haar expertise inzet om in control te blijven over de workload, processen aanpast en borgt. De nieuwe medewerker is dus niet alleen verantwoordelijk voor het begeleiden van anderen, maar is ook actief betrokken bij het oplossen van uitdagende vraagstukken binnen de afdeling. Hiermee draagt de kandidaat bij aan zowel de ontwikkeling van het team als de verdere professionalisering van de afdeling.

Verantwoordelijkheden

  • Ondersteunt en begeleidt het Team Specialisten bij het begrijpen van de kwaliteitsmonitor, mutaties / correcties en het implementeren van nieuwe processen/systemen en zorg voor een gestructureerde kennisoverdracht binnen het team.

  • Biedt ondersteuning aan het Team Specialisten door het uitvoeren van diverse werkzaamheden die bijdragen aan de efficiënte uitvoering van taken.

  • Ontwerpt en implementeert effectieve processen met betrekking tot de kwaliteitsmonitor (en andere specialistische werkzaamheden met focus op de BRP) om ervoor te zorgen dat alle stappen van het proces optimaal verlopen en kennis wordt geborgd.

  • Traint, begeleidt en ondersteunt medewerkers van zowel het Team Specialisten, maar ook andere teams binnen de afdeling publiekszaken (indien nodig) bij de implementatie van deze nieuwe processen.

  • Neem een proactieve houding aan door kritisch te kijken naar bestaande werkprocessen en bij te dragen aan hun optimalisatie, terwijl je ook nieuwe wetgeving integreert en vertaalt naar praktische uitvoeringen.

  • Geeft training aan medewerkers waar dat nodig is, en pakt proactief taken op die beter kunnen.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-7-2024 tot en met 31-12-2024 voor 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding met aantoonbaar denk- en werkniveau.

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring in het vakgebied Burgerzaken, met een diepgaand begrip van de relevante processen en regelgeving.

  • Gecertificeerd en kennis en ervaring met NLQF-4 diplomalijnen.

  • In de afgelopen 5 jaar aantoonbaar meer dan 3 jaar ervaring met het afhandelen van het GBA-berichtenverkeer.

  • In het CV moet duidelijk aantoonbare ervaring naar voren komen met het oplossen van de verschillen tussen de BAG en BRP

  • Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van de inhoudelijke zelfevaluatie BRP

  • Aantoonbare ervaring in het coachen en begeleiden van BRP specialisten

  • Aantoonbare ervaring in het geven van trainingen en cursussen ten behoeve van BRP specialisten.

Wensen

  • Je hebt een afgeronde opleiding in een Juridische richting (20%)

  • Ervaring met NLQF-6 diplomalijnen (40%)

  • Ervaring met het werken met VrijBRP (40%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 of per mail via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Senior BRP specialist die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.