Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

(Senior) Adviseur Openbare Orde & Integrale Veiligheid

Gemeente Overbetuwe

Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland

Sluit over 4 dagen
95 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als (Senior) adviseur Openbare Orde & Integrale Veiligheid ben je mede verantwoordelijk voor het verbeteren van de veiligheid binnen de gemeente Overbetuwe. Je kunt een regierol nemen in de ketensamenwerking met externe partners zoals de politie, het Zorg- en Veiligheidshuis, de veiligheids- en gezondheidsregio, het Regionaal Informatie- en expertisecentrum en het Openbaar Ministerie. Je houdt je o.a. bezig met onderstaande themas: Aanpak ondermijnende criminaliteit; Digitale Veiligheid; High Impactcrimes; Zorg en veiligheid; Jeugd en veiligheid. Je coordineert de uitvoering, bewaakt de naleving van processen en regelgeving, organiseert verschillende overleggen en zit deze voor. Je adviseert over en geeft uitvoering aan beleid, je ontwikkelt veiligheidsbeleid en draagt bij aan de verdere professionalisering. Je werkt nauw samen met andere teams en domeinen binnen de gemeente. Je speelt een rol bij crisisbeheersing en rampenbestrijding en vervult hierbinnen ook de piketfunctie. Je bent sparringpartner voor de bestuurders en de collegas binnen de organisatie. We werken voor de Overbetuwse inwoners en ondernemers, bij beleidsvorming en uitvoering besteed je aandacht aan participatie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het vakgebied van Openbare Orde & Integrale Veiligheid;
  • Kennis van lokale veiligheidsproblematiek (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente;
  • Per direct beschikbaar voor 36 uur per week, gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als (Senior) adviseur Openbare orde en veiligheid
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als (Senior) adviseur binnen een gemeente
  • Een aantoonbare afgeronde aanvullende cursus of opleiding op hbo niveau specifiek gericht op openbare orde en veiligheid (benoemd dit duidelijk in het cv)

Competenties

  • Herkenning in onze kernwaarden: eigenaarschap, resultaatgericht, zelfbewust en cooperatief;
  • Klantgerichtheid, verantwoordelijkheid, analytisch vermogen, communicatieve vaardigheden, overtuigingskracht.

Organisatie en team

Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en cooperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en cooperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficient, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting en biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 11 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 14 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 15 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur