Begindatum:
18 aug 2025Einddatum:
31 jul 2026Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
14 jun 2025Organisatie
Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.
Omschrijving van de opdracht
Nijmegen zet grote stappen in de transitie naar de omgevingswet. En ondertussen blijft de winkel gewoon open. Nijmegen staat namelijk voor grote opgaven. De laatste uitbreidingen worden ingevuld en intussen is een aantal grootschalige binnenstedelijke projecten gestart.
Daarom zijn wij op zoek naar uitbreiding van het team. Als senior adviseur omgevingsrecht ben jij een vraagbaak voor collega’s in de andere beleidsvelden binnen ruimtelijke ordening en het aanspreekpunt voor de juridisch adviseurs ruimtelijke ordening.
Vanuit jouw rol ben jij verantwoordelijk voor het:
Opstellen van BOPA’s en wijzigingen op het omgevingsplan;
Meewerken aan het ontwikkelen van het nieuwe omgevingsplan en implementatie van de Omgevingswet;
Ontwikkelen van het juridisch beleid ten aanzien van ruimtelijke ordening en zorg dragen voor de integratie van dit beleid in andere beleidsvelden;
Adviseren over ruimtelijke vraagstukken/casuïstiek.
Je werkt in nauwe samenwerking met andere juridisch adviseurs, stedenbouwkundigen en tekenaars uit het bureau en in projectgroepen met collega’s uit het ruimtelijke domein. Je informeert de directe omgeving via informatieavonden en vaak participeer je met diverse partijen. Kernbegrippen hierbij zijn: integraal, inspirerend, uitnodigend, luisterend.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo master niveau;
Aantoonbare afgeronde aanvullende opleiding op het gebied van Ruimtelijke Ordening, Planologie of VTH;
Aantoonbare kennis van én werkervaring met het Omgevingsrecht en de Algemene Wet Bestuursrecht;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een 100.000+ gemeente;
Aantoonbare werkervaring met werken onder de Omgevingswet;
Aantoonbaar beschikbaar om dinsdag en/of donderdag op locatie aanwezig te zijn (Benoem dit duidelijk in het cv).
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare werkervaring met Omgevingsrecht, noem 2 concrete voorbeelden (40 punten);
a. Geen concrete voorbeelden (0 punten);
b. 1 concreet voorbeeld (20 punten);
c. 2 concrete voorbeelden (40 punten);
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van BOPA's, aantoonbaar door een overtuigend voorbeeld te benoemen in het cv (30 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een 100.000+ gemeente (30 punten);
a. 5 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
b. Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);
c. Meer dan 6 jaar aantoonbare werkervaring (20 punten);
d. Meer dan 7 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten).
Competenties
Stressbestendig;
Flexibiliteit;
Dienstverlenende instelling;
Initiatief/verantwoordelijkheid nemen;
Procesmatig/gestructureerd werken;
Communicatief sterk in woord en schrift;
Denkt in mogelijkheden; ja, mits in plaats van nee, tenzij.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max € 110,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting).
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Nijmegen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Nijmegen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Nijmegen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).