Juridisch Adviseur Vastgoed

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 20 dagen
Geen maximum 16 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

30 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Ede is op zoek naar een jurist vastgoed voor 16 uur per week, met minimaal een dag per week op locatie. Je houdt je bezig met vastgoedgerelateerde dossiers en werkt hierbij nauw samen met de interne juristen van de gemeente. Je adviseert over juridische vraagstukken rondom vastgoed en begeleidt bij het opstellen van de benodigde overeenkomsten.

Taken

  • Opstellen en beoordelen van vastgoedovereenkomsten (zoals koop-, huur-, opstal- en erfpachtovereenkomsten);
  • Juridisch adviseren bij vastgoedvraagstukken en transacties;
  • Begeleiden van contractvorming en juridische toetsing;
  • Advisering over de toepassing van het Didam-arrest.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jurist vastgoed binnen een gemeentelijke of vergelijkbare publieke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en beoordelen van vastgoedovereenkomsten;
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met het Didam-arrest (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met politiek-bestuurlijk gevoelige vastgoeddossiers (Licht dit duidelijk toe in het cv) (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerken in multidisciplinaire teams (25 punten).

Competenties

  • Je herkent bestuurlijke en juridische gevoeligheden en adviseert daarin zorgvuldig;
  • Je communiceert helder over juridische kwesties en geeft begrijpelijk advies;
  • Je bent zelfstandig, oplossingsgericht en zoekt afstemming met relevante betrokkenen.

Organisatie en team

Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 11000 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur