Junior Planeconoom (Deta Vast)

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 33 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

31 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de ondersteuning van onze gebiedsontwikkelingsprojecten zoeken wij per 1 oktober 2025 een junior planeconoom. Als junior planeconoom werk je mee aan het opstellen, beheren en actualiseren van grondexploitaties, kostenverhaal en financiele haalbaarheidsanalyses. De functie is geschikt voor een kandidaat met minimaal een jaar werkervaring binnen planeconomie, ruimtelijke projecten en gebiedsontwikkeling en die zich in de praktijk verder wil ontwikkelen in samenwerking met ervaren collegas. De opdracht wordt ingevuld via een detavast-constructie waarbij de kandidaat na een succesvolle inzetperiode in vaste dienst kan treden bij de gemeente.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Ondersteunen bij het opstellen, beheren en actualiseren van grondexploitaties
  • Opstellen van kostenverhaalsberekeningen en financiele analyses
  • Meewerken aan onderhandelingen met projectontwikkelaars en woningcorporaties over bijdragen en grondwaarden
  • Analyseren van de financiele haalbaarheid van ruimtelijke projecten (woningbouw, maatschappelijk vastgoed)
  • Meewerken aan de planvorming en voorbereiding van nieuwe gebiedsontwikkelingen
  • Aansluiten bij projectteams, onder begeleiding van een senior planeconoom of projectleider

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • De kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur). Afwijkende afspraken ten aanzien van de voorwaarden voor overname kunnen door de inschrijver worden voorgesteld, mits deze expliciet en gemotiveerd worden opgenomen in het voorstel. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om afwijkende voorstellen te beoordelen en al dan niet te accepteren;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding planologie of economie;
  • Minimaal 1 jaar of 12 maanden aantoonbare werkervaring als planeconoom binnen de gebiedsontwikkeling of ruimtelijke projecten;
  • Aantoonbaar beschikbaar per 1 oktober 2025 voor minimaal 32 uur per week gedurende gehele opdracht;
  • De kandidaat is bereid om op locatie te werken dan wel hybride ter nadere afstemming tijdens de gesprekken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als (junior) planeconoom binnen gemeentelijke gebiedsontwikkeling of ruimtelijke projecten met woningbouw, financiele begeleiding en grondexploitaties (30 punten); a. alle 3 (30 punten); b. 2 van de 3 (20 punten); c. 1 van de 3 (10 punten); d. geen van bovenstaande (0 punten);
  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie brief van maximaal 1 a4tje, waarin motivatie dan wel aansluiting op de opdracht duidelijk naar voren komt (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen of ondersteunen van grondexploitaties of vastgoedberekeningen (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatige samenwerking binnen overheids- of adviesomgeving (20 punten).

Competenties

  • Leren en ontwikkelen;
  • Samenwerken;
  • Financieel inzicht / financiele strategie;
  • Proactieve houding;
  • Helikopterview.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1100 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur