Toezichthouder Bouwen

Hanzeweg 8, 7241 CR Lochem, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 tot 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

31 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Team Toezicht & Handhaving staat midden in de samenleving en is verantwoordelijk voor het houden van toezicht en het handhaven in de openbare ruimte, op het gebied van bouwen en wonen, brandveiligheid, groen, evenementen, de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en de Alcoholwet. We zetten ons in op uiteenlopende tijden en plaatsen binnen de uitgestrekte gemeente Lochem met in totaal 12 kernen. Wij hebben veel contact met inwoners en ondernemers. Als toezichthouder ben je veel buiten. Je bezoekt bouwprojecten en controleert of er wordt gebouwd volgens de vergunning en de geldende regelgeving. Je denkt vanuit de bedoeling van regelgeving en kijkt naar mogelijkheden en oplossingen. Je hebt oog voor alle betrokken belangen.

Verdere taken:

  • Ervoor zorgen dat bouw- en sloopzaken voldoen aan de wet- en regelgeving zodat voor inwoners en bedrijven een fijne woon, werk- en leefomgeving wordt gecreeerd.
  • Toezicht houden op omgevingsplannen, illegale bouw en permanente bewoning van recreatiewoningen.
  • Rapportages opstellen naar aanleiding van uitgevoerde controles.
  • Handhavingsverzoeken behandelen en klachten en meldingen afhandeling. Daarbij werkt je nauw samen met de juridische collegas in het team en ook met je partners in het veld.

Je bent gedreven en hebt een positieve inzet. Je levert graag een bijdrage aan de leefbaarheid en veiligheid van de gemeente Lochem. Je krijgt energie van het helpen van en adviseren aan mensen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op MBO 4;
  • Aantoonbare werkervaring en actuele kennis van bouwen (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met toezichthouden en handhaven in de openbare ruimte van een gemeente. (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbaar in bezit van rijbewijs B.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het systeem RX.Mission (60 punten);
  • Afgeronde opleiding ABW1 (Ambtenaar Bouw en Woningtoezicht) (40 punten);

Competenties

  • Resultaatgericht werken
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Assertiviteit
  • Zelfstandig werken
  • Samenwerken
  • Stevig in de schoenen staan
  • Flexibel
  • Proactief
  • Digitaal vaardig

Organisatie en team

Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreeren en leven is. We spelen in op vragen en ideeen uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeen. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met en voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem!

Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!

  • Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collegas.
  • Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
  • Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
  • Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
  • Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 14 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 40% wordt er gestort op deze rekening.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur