Mariënburg 30, 6511 PS Nijmegen, Nederland
Begindatum:
1 jun 2024Einddatum:
31 mei 2025Uren per week:
gemiddeld 24Publicatiedatum:
17 apr 2024Opdracht omschrijving
Gebiedsbranding is een proces waarbij op basis van positieve kwaliteiten een gebied als merk opgebouwd wordt. Het doel is het gebied Winkelsteeg (her)kenbaar te maken en te positioneren met een eigen identiteit en imago. Het betrekken van bewoners, ondernemers, professionals en andere belangrijke groepen uit het gebied is essentieel in deze functie om tot een merk te komen dat gedragen en uitgedragen wordt; dat verbindt en aanzet tot ondernemen in de brede zin van het woord. Tijdelijke initiatieven worden ingezet om de gebiedsbranding Winkelsteeg te versterken.
Winkelsteeg
De gemeente Nijmegen wil de komende 20 jaar 10.000 woningen bouwen binnen de stadsgrenzen en zorgen voor 10.000 extra banen. Winkelsteeg speelt een belangrijke rol in deze ambitie. De ontwikkeling van Winkelsteeg moet ook zorgen voor een betere verbinding van de stadswijken Dukenburg en Lindenholt met de rest van Nijmegen. De gebiedsontwikkeling Winkelsteeg is verdeeld in een aantal gebieden waarvan Stationsomgeving Goffert, Kanaalknoop en Levensader de komende jaren het meest in de picture staan. Het project Winkelsteeg kent een hoge mate van complexiteit. Er is een grote diversiteit aan opgaven, een hoog investeringsniveau en we moeten werken in een gebied waar werken en wonen samenkomt met een veelheid aan verkeersstromen. We bouwen terwijl de ‘winkel’ openblijft.
Voor de uitvoering van de opgave gebiedsontwikkeling Winkelsteeg is een gemeentelijke projectorganisatie opgericht. De projectorganisatie wordt geleid door een managementteam (MT). Vanuit het MT wordt regie gevoerd op de gehele integrale gebiedsopgave, het projectteam en de samenwerking met de stakeholders en bewoners.
Je bent onderdeel van de projectgroep Winkelsteeg en maakt deel uit van het team omgevingsmanagement waar ook communicatie en omgevingsmanagement een rol hebben. Je vindt het een uitdaging om de complexe binnenstedelijke ontwikkeling Winkelsteeg op de kaart te zetten als een gebied waar inwoners en bedrijven met plezier wonen, werken en ontmoeten. En dat door een positieve profilering van het gebied het imago positief wordt beïnvloed. Daarmee draagt de gebiedsbranding bij aan een onderscheidende, aantrekkelijke en succesvolle vernieuwende buurt in Nijmegen.
Kijk voor meer informatie over de gebiedsontwikkeling Winkelsteeg op nijmegen.winkelsteeg.nl
De huidige ingehuurde opdrachtnemer zal ook een offerte uitbrengen op deze opdracht.
Verantwoordelijkheden
Uitrollen van de brandingstrategie [opgezet door een branding bureau]
Regie op communicatie-uitingen in het kader van de branding - in afstemming met de communicatieadviseur en omgevingsmanager(s)
Betrekken van stakeholders (bewoners, ondernemers, bezoekers) bij de identiteit van het gebied
Uitrollen van passende marketing voor het gebied
Zorgen voor bepaalde mate van urgentie voor een gezamenlijke branding van het gebied Winkelsteeg bij betrokkenen en stakeholders zodat er actie gecreëerd kan worden
Continue perspectief bieden omdat effecten van branding vaak pas op langere termijn zichtbaar of merkbaar zijn.
Bewoners en ondernemers tot eigen (tijdelijke) initiatieven te verleiden en proactief tijdelijke initiatieven vanuit het project ondernemen
Intern coördineren van initiatieven voor placemaking om de branding van het gebied te bewerkstelligen
Blijvend draagvlak creëren bij de omgeving met de gekozen strategie voor branding
Betrekken van de juiste in- en externe spelers en stakeholders om de projectdoelstellingen te realiseren
Adviseren van collega’s binnen en buiten het projectteamop het gebied van branding (marketing) en imago
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-06-2024, of zoveel eerder als mogelijk is, tot en met 31-05-2025 voor gemiddeld 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3 x 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)
Aantoonbaar door opleiding en/of ervaring een hbo werk- en denkniveau op het gebied van communicatie/PR/marketing;
Aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring sinds 2021, als gebiedsbrander binnen een binnenstedelijke context;
Aantoonbaar kennis en ervaring met het organiseren van participatietrajecten;
Fysieke aanwezigheid op dinsdag en donderdag.
Wensen
Aantoonbare kennis en ervaring in het organiseren van (tijdelijke) evenementen (placemaking) rondom gebiedsontwikkeling; 1 overtuigend voorbeeld scoort 15%, 2 overtuigende voorbeelden scoren 35%;
Aantoonbare kennis en ervaring in het coördineren en uitrollen van nieuwe brandingsstrategie; 1 overtuigend voorbeeld scoort 15%, 2 overtuigende voorbeelden scoren 35%;
Aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van content voor communicatie die zowel intern als extern wordt gebruikt; 1 overtuigend voorbeeld scoort 15%, 2 overtuigende voorbeelden scoren 30%;
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.