Adviseur Branding en tijdelijke initiatieven (Winkelsteeg)

Mariënburg 30, 6511 PS Nijmegen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 90,00 gemiddeld 24 Gelderland

Begindatum:

1 jun 2024

Einddatum:

31 mei 2025

Uren per week:

gemiddeld 24

Publicatiedatum:

17 apr 2024

Opdracht omschrijving
Gebiedsbranding is een proces waarbij op basis van positieve kwaliteiten een gebied als merk opgebouwd wordt. Het doel is het gebied Winkelsteeg (her)kenbaar te maken en te positioneren met een eigen identiteit en imago. Het betrekken van bewoners, ondernemers, professionals en andere belangrijke groepen uit het gebied is essentieel in deze functie om tot een merk te komen dat gedragen en uitgedragen wordt; dat verbindt en aanzet tot ondernemen in de brede zin van het woord. Tijdelijke initiatieven worden ingezet om de gebiedsbranding Winkelsteeg te versterken.

Winkelsteeg
De gemeente Nijmegen wil de komende 20 jaar 10.000 woningen bouwen binnen de stadsgrenzen en zorgen voor 10.000 extra banen. Winkelsteeg speelt een belangrijke rol in deze ambitie. De ontwikkeling van Winkelsteeg moet ook zorgen voor een betere verbinding van de stadswijken Dukenburg en Lindenholt met de rest van Nijmegen. De gebiedsontwikkeling Winkelsteeg is verdeeld in een aantal gebieden waarvan Stationsomgeving Goffert, Kanaalknoop en Levensader de komende jaren het meest in de picture staan. Het project Winkelsteeg kent een hoge mate van complexiteit. Er is een grote diversiteit aan opgaven, een hoog investeringsniveau en we moeten werken in een gebied waar werken en wonen samenkomt met een veelheid aan verkeersstromen. We bouwen terwijl de ‘winkel’ openblijft.
Voor de uitvoering van de opgave gebiedsontwikkeling Winkelsteeg is een gemeentelijke projectorganisatie opgericht. De projectorganisatie wordt geleid door een managementteam (MT). Vanuit het MT wordt regie gevoerd op de gehele integrale gebiedsopgave, het projectteam en de samenwerking met de stakeholders en bewoners. 

Je bent onderdeel van de projectgroep Winkelsteeg en maakt deel uit van het team omgevingsmanagement waar ook communicatie en omgevingsmanagement een rol hebben. Je vindt het een uitdaging om de complexe binnenstedelijke ontwikkeling Winkelsteeg op de kaart te zetten als een gebied waar inwoners en bedrijven met plezier wonen, werken en ontmoeten. En dat door een positieve profilering van het gebied het imago positief wordt beïnvloed. Daarmee draagt de gebiedsbranding bij aan een onderscheidende, aantrekkelijke en succesvolle vernieuwende buurt in Nijmegen.

Kijk voor meer informatie over de gebiedsontwikkeling Winkelsteeg op nijmegen.winkelsteeg.nl

De huidige ingehuurde opdrachtnemer zal ook een offerte uitbrengen op deze opdracht.

Verantwoordelijkheden

  • Uitrollen van de brandingstrategie [opgezet door een branding bureau]

  • Regie op communicatie-uitingen in het kader van de branding - in afstemming met de communicatieadviseur en omgevingsmanager(s)

  • Betrekken van stakeholders (bewoners, ondernemers, bezoekers) bij de identiteit van het gebied

  • Uitrollen van passende marketing voor het gebied

  • Zorgen voor bepaalde mate van urgentie voor een gezamenlijke branding van het gebied Winkelsteeg bij betrokkenen en stakeholders zodat er actie gecreëerd kan worden

  • Continue perspectief bieden omdat effecten van branding vaak pas op langere termijn zichtbaar of merkbaar zijn.

  • Bewoners en ondernemers tot eigen (tijdelijke) initiatieven te verleiden en proactief tijdelijke initiatieven vanuit het project ondernemen

  • Intern coördineren van initiatieven voor placemaking om de branding van het gebied te bewerkstelligen

  • Blijvend draagvlak creëren bij de omgeving met de gekozen strategie voor branding

  • Betrekken van de juiste in- en externe spelers en stakeholders om de projectdoelstellingen te realiseren

  • Adviseren van collega’s binnen en buiten het projectteamop het gebied van branding (marketing) en imago

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-06-2024, of zoveel eerder als mogelijk is, tot en met 31-05-2025 voor gemiddeld 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3 x 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)

  • Aantoonbaar door opleiding en/of ervaring een hbo werk- en denkniveau op het gebied van communicatie/PR/marketing;

  • Aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring sinds 2021, als gebiedsbrander binnen een binnenstedelijke context;

  • Aantoonbaar kennis en ervaring met het organiseren van participatietrajecten;

  • Fysieke aanwezigheid op dinsdag en donderdag.

Wensen

  • Aantoonbare kennis en ervaring in het organiseren van (tijdelijke) evenementen (placemaking) rondom gebiedsontwikkeling; 1 overtuigend voorbeeld scoort 15%, 2 overtuigende voorbeelden scoren 35%;

  • Aantoonbare kennis en ervaring in het coördineren en uitrollen van nieuwe brandingsstrategie; 1 overtuigend voorbeeld scoort 15%, 2 overtuigende voorbeelden scoren 35%;

  • Aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van content voor communicatie die zowel intern als extern wordt gebruikt; 1 overtuigend voorbeeld scoort 15%, 2 overtuigende voorbeelden scoren 30%;

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.