Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsadviseur ruimtelijke ordening

Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Sluit over 13 dagen
103 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

20 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wij hebben tijdelijk ruimte voor een beleidsadviseur ruimtelijke ordening voor 32-36 uur voor een periode van 1 jaar. Dit willen we door 1 persoon laten invullen. Hiermee ben je de 4e RO-er in het team. Als beleidsadviseur ruimtelijke ordening behandel je (complexe) conceptverzoeken. Je bent het aanspreekpunt voor de particuliere initiatiefnemer en begeleidt het ruimtelijke initiatief in het plan- en vergunningsproces. Hiervoor schrijf je bestuursvoorstellen en ben je het aanspreekpunt voor externen en interne adviseurs, het adviesbureau en het bestuur. Daarnaast ben je ook de ro-adviseur voor onze gemeentelijke projectleiders. Ook behandel je zienswijzen, bezwaren en beroep. De gemeente is bezig met het omzetten van de bestemmingsplannen in het omgevingsplan. In voorkomende gevallen kan ook hier je bijdrage worden gevraagd.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de WABO en/of Omgevingswet;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur ruimtelijke ordening;
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 32-36 uur per week waarvan tenminste op 2 dagen in Nieuwegein (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur ruimtelijke ordening (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Rx.mission (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (10 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (25 punten);
  • Maximale reistijd van maximaal 75 minuten enkele reis met OV of 45 minuten met de auto (Benoem dit duidelijk in het cv) (5 punten).

Competenties

  • Je bent pro-actief;
  • Je hebt kennis van planologisch juridische procedures, de Wabo/Omgevingswet;
  • Je bent klantgericht;
  • Je bent pragmatisch, resultaat- en oplossingsgericht;
  • Je bent snel en accuraat;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je bent in staat samen te werken.

Organisatie en team

Bij het Ruimtelijk Domein werk je met ruim 100 professionals, in vier deelteams, enthousiast en met elkaar aan het mooier, duurzamer en veiliger maken van de stad. Samen ontwikkelen en realiseren zij beleid, gebiedsontwikkelingen (City, A12 en Rijnhuizen), ruimtelijke projecten en programmas. De RDers werken hybride en flexibel. Het overleg met het bestuur is collegiaal en laagdrempelig. Het team Omgeving & Vergunningen bestaat uit zon 15 medewerkers, waaronder casemanagers (5), RO-ers (4), het omgevingsloket (3) en het beheer en ontwikkeling van het zaaksysteem (2).

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 10 september 2025 tussen 09:00 uur en 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De aanbestedende dienst kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Vragen kunnen ingediend worden tot 29 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 1 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 3 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur