Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland
Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
1 okt 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
20 aug 2025In deze functie voer je zelfstandig of in teamverband met je collega’s rechtmatigheidsonderzoeken in het kader van o.a. de Participatiewet uit. Ook werk je binnen het team samen aan projectmatige onderzoeken. Naast het uitvoeren van deze onderzoeken ondersteun en adviseer je collega’s van BWRI over handhaving en preventie. Als preventiemedewerker voer je onderzoek uit met betrekking tot uitvoering van wet- en regelgeving van het boeteproces. Je werkzaamheden binnen het team Handhaving en Preventie worden verricht zowel op kantoor bij BWRI als “op straat”. Je werktijden zullen soms buiten kantooruren zijn. De bevindingen van je werkzaamheden verwerk je in rapportages.
Kennis van en ervaring met de AWB, Participatiewet en de daaruit voortvloeiende jurisprudentie;
Fraude-alertheid;
Kennis van het gemeentelijk beleid, procedures op het vakgebied en uitvoeringsvoorschriften;
Vaardigheid in het opstellen van adviezen, rapporten en beschikkingen;
Inzicht, vaardigheid en initiatief bij het inschatten en oplossen van uiteenlopende problemen van het klanten bestand op het werkgebied;
Vaardigheid in het onderhouden van geautomatiseerde bestanden.
Opleiding
Minimaal succesvol afgeronde HBO opleiding. Toon dit duidelijk aan met het CV.
Kennis/ervaring
Kennis de AWB, Participatiewet, IAOW/Z. Toon dit duidelijk aan met het CV.
Beschikbaarheid
Kandidaat moet in de eerste 3 maanden in staat zijn om op kantoor te komen in verband met inwerken. Daarna is de mogelijkheid om thuis te werken, maar minimaal 2 dagen in de week op kantoor. Toon dit duidelijk aan met het CV.
Prijs
Weging: 20 %
Ervaring met Handhaving van de Participatiewet. Hoe beter de ervaring aansluit hoe meer punten.
Weging: 15 %
Ervaring in het schrijven van rapportages en beschikkingen met betrekking tot boetes. Hoe beter de ervaring aansluit hoe meer punten.
Weging: 15 %
Ervaring met waarnemingen en huisbezoeken. Hoe beter de ervaring aansluit hoe meer punten.
Weging: 10 %
Bereikbaarheid
Woont binnen 1 uur van Hoogezand in verband met waarnemingen verrichten en is bereid om buitenkantoor uren te werken. Beschrijf dit duidelijk en arceer met geel.
Weging: 15 %
Interview
Weging: 25 %
Verantwoordelijkheid
incasseringsvermogen
accuraat
integer
analytisch
sociaal zakelijk
plannen en organiseren
samenwerken
flexibel
klantgericht
initiatief nemen
Informatie over opdrachtgever, organisatie, team en aanverwante gegevens ontbreken in de opdrachttekst.
Interview planning
De verificatiegesprekken met de top-3 kandidaten is gepland op 9 september 2025 tussen 9.00 en 12.00 uur. Hier graag rekening mee houden.
Gesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens de gesprekken zal er worden beoordeeld of de genoemde competenties, kennis en ervaring van de kandidaat voldoende aansluit op de werkzaamheden en onze eisen.
Inkoopvoorwaarden
De aanbieder gaat akkoord met de algemene inkoopvoorwaarden levering en diensten van de gemeente Midden-Groningen. (Zie de bijlage). De aanbieder gaat akkoord met de door de gemeente opgestelde overeenkomst van opdracht. (Zie de bijlage).
Verklaring omtrent gedrag
De kandidaat die aangeboden wordt is in het bezit van een recente geldige goedgekeurde VOG passend bij de opdracht die uitgevoerd gaat worden bij de gemeente Midden-Groningen.
Werken conform wet DBA
We werken conform de Wet DBA wat inhoudt dat deze opdracht uitsluitend kan worden gegund aan personele dienstverleners en niet aan zelfstandigen. Uit de offerte blijkt duidelijk dat het aanbod van een personele dienstverlener komt.
Toelichting op rooster
De eerste 3 maanden in verband met het inwerken zal je elke dag op kantoor zijn. Daarna wordt verwacht dat je minimaal 2 dagen per week op kantoor bent.
Aanleveren bij offerte
Kopie diploma