Ervaren medewerker handhaving Participatiewet

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36 Groningen

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

20 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In deze functie voer je zelfstandig of in teamverband met je collega’s rechtmatigheidsonderzoeken in het kader van o.a. de Participatiewet uit. Ook werk je binnen het team samen aan projectmatige onderzoeken. Naast het uitvoeren van deze onderzoeken ondersteun en adviseer je collega’s van BWRI over handhaving en preventie. Als preventiemedewerker voer je onderzoek uit met betrekking tot uitvoering van wet- en regelgeving van het boeteproces. Je werkzaamheden binnen het team Handhaving en Preventie worden verricht zowel op kantoor bij BWRI als “op straat”. Je werktijden zullen soms buiten kantooruren zijn. De bevindingen van je werkzaamheden verwerk je in rapportages. 

Kandidaat omschrijving

  • Kennis van en ervaring met de AWB, Participatiewet en de daaruit voortvloeiende jurisprudentie;

  • Fraude-alertheid;

  • Kennis van het gemeentelijk beleid, procedures op het vakgebied en uitvoeringsvoorschriften;

  • Vaardigheid in het opstellen van adviezen, rapporten en beschikkingen;

  • Inzicht, vaardigheid en initiatief bij het inschatten en oplossen van uiteenlopende problemen van het klanten bestand op het werkgebied;

  • Vaardigheid in het onderhouden van geautomatiseerde bestanden.

Eisen

  • Opleiding
    Minimaal succesvol afgeronde HBO opleiding. Toon dit duidelijk aan met het CV.

  • Kennis/ervaring
    Kennis de AWB, Participatiewet, IAOW/Z. Toon dit duidelijk aan met het CV.

  • Beschikbaarheid
    Kandidaat moet in de eerste 3 maanden in staat zijn om op kantoor te komen in verband met inwerken. Daarna is de mogelijkheid om thuis te werken, maar minimaal 2 dagen in de week op kantoor. Toon dit duidelijk aan met het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging: 20 %

  • Ervaring met Handhaving van de Participatiewet. Hoe beter de ervaring aansluit hoe meer punten.
    Weging: 15 %

  • Ervaring in het schrijven van rapportages en beschikkingen met betrekking tot boetes. Hoe beter de ervaring aansluit hoe meer punten.
    Weging: 15 %

  • Ervaring met waarnemingen en huisbezoeken. Hoe beter de ervaring aansluit hoe meer punten.
    Weging: 10 %

  • Bereikbaarheid
    Woont binnen 1 uur van Hoogezand in verband met waarnemingen verrichten en is bereid om buitenkantoor uren te werken. Beschrijf dit duidelijk en arceer met geel.
    Weging: 15 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Verantwoordelijkheid

  • incasseringsvermogen

  • accuraat

  • integer

  • analytisch

  • sociaal zakelijk

  • plannen en organiseren

  • samenwerken

  • flexibel

  • klantgericht

  • initiatief nemen

Organisatie en team

Informatie over opdrachtgever, organisatie, team en aanverwante gegevens ontbreken in de opdrachttekst.

Gespreksinformatie

Interview planning
De verificatiegesprekken met de top-3 kandidaten is gepland op 9 september 2025 tussen 9.00 en 12.00 uur. Hier graag rekening mee houden.

Gesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens de gesprekken zal er worden beoordeeld of de genoemde competenties, kennis en ervaring van de kandidaat voldoende aansluit op de werkzaamheden en onze eisen.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Inkoopvoorwaarden
De aanbieder gaat akkoord met de algemene inkoopvoorwaarden levering en diensten van de gemeente Midden-Groningen. (Zie de bijlage). De aanbieder gaat akkoord met de door de gemeente opgestelde overeenkomst van opdracht. (Zie de bijlage).

Verklaring omtrent gedrag
De kandidaat die aangeboden wordt is in het bezit van een recente geldige goedgekeurde VOG passend bij de opdracht die uitgevoerd gaat worden bij de gemeente Midden-Groningen.

Werken conform wet DBA
We werken conform de Wet DBA wat inhoudt dat deze opdracht uitsluitend kan worden gegund aan personele dienstverleners en niet aan zelfstandigen. Uit de offerte blijkt duidelijk dat het aanbod van een personele dienstverlener komt.

Toelichting op rooster
De eerste 3 maanden in verband met het inwerken zal je elke dag op kantoor zijn. Daarna wordt verwacht dat je minimaal 2 dagen per week op kantoor bent.

Aanleveren bij offerte

  • Kopie diploma

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur