Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Grondzaken/Snippergroen

Hooiweg 9, 9801 AJ Zuidhorn, Nederland

Sluit over 22 dagen
80 20 Groningen

Begindatum:

7 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

31 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bestaande huur- en bruikleenovereenkomsten inventariseren, beoordelen en actualiseren, d.w.z. de betreffende percelen gemeentegrond zoveel mogelijk actief te koop aanbieden, dan wel nieuwe huurovereenkomsten afsluiten onder opzegging van de bestaande overeenkomsten (cf beleid gemeente). Inventariseren en beoordelen van situaties waarin gemeentegrond in gebruik is genomen zonder dat daar afspraken over zijn gemaakt; het zo mogelijk formaliseren van het gebruik middels verkoop van de grond dan wel het aangaan van een huurovereenkomst; het adviseren over en het beoordelen van situaties waarin het gebruik beeindigd dient te worden of waarin een beroep op verjaring wordt gedaan.

Het in verband met bovengenoemde werkzaamheden opstellen en afsluiten van koop- en huurovereenkomsten, het verzorgen van de daarmee samenhangende correspondentie (zowel schriftelijk als mondeling) en de notariele afwikkeling in geval van grondverkoop. Het aansturen van een administratief medewerker

Eisen

  • Minimaal opleidingsniveau HBO, maar MBO met veel werkervaring mag zeker ook. Een diploma vinden we minder relevant. (Levens)ervaring en motivatie zijn belangrijker.
  • De kandidaat moet ruime ervaring hebben met de uit te voeren werkzaamheden op het gebied van grondzaken en/ of snippergroen (meer dan 3 jaar) , bij voorkeur opgedaan in een vergelijkbare functie bij een gemeente.
  • Maximale reisduur van woonplaats naar werk circa 1 uur of anderszins aantoonbaar dichtbij waar het gebeurt.

Wensen en competenties

Wensen

  • schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en motivatie voor deze functie

Competenties

  • te beschikken over voldoende juridische kennis en ervaring op het gebied van grondzaken/goederenrecht;
  • geheel zelfstandig en resultaatgericht te kunnen werken;
  • communicatief (schriftelijk en mondeling) sterk te zijn;
  • kantoorwerk te willen combineren met het werk in het veld;
  • een inhoudelijke discussie met inwoners niet uit de weg te gaan, met respect voor wederzijdse belangen;
  • de taal van de inwoners te spreken; Nederlands waar het moet, plat waar het kan!
  • te beschikken over een rijbewijs-B
  • De ideale kandidaat is iemand die zich nuchter en kalm op een gelijkwaardige manier kan verhouden tot onze inwoners.

Organisatie en team

Gemeente Westerkwartier

Gespreksinformatie

De gesprekken staan gepland voor woensdag 3 september

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Toelichting op rooster 16-20 uur per week

Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Bijlagen Algemene inkoopvoorwaarden VNG-Westerkwartier.pdf

Op deze Groningen huurt in opdracht zijn onze inkoopvoorwaarden van toepassing (zie bijlage).

Geen ZZP-er. In de offerte dient benoemd te zijn en verklaard te worden dat de kandidaat in loondienst werkzaam is bij het bureau en geen ZZP-er is.

Gunningscriteria Weging prijsdeel: 25 % Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Wordt gelet op: schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en motivatie voor deze functie Weging: 25 % Criterium 1 Minimaal 3 jaar ervaring in soortgelijke functie bij gemeente Weging: 35 % Criterium 2 Juridische achtergrond, aan te tonen door opleiding of ervaring Weging: 15 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur