Contractmanager Sociaal Domein

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Sluit over 7 dagen
90 16 Groningen

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

23 mei 2025

Opdrachtomschrijving

Aanleiding 

Voor de gemeente Midden-Groningen zoeken we tijdelijk een ervaren contractmanager Sociaal Domein voor 16 uur per week. Wegens drukte binnen het team is er behoefte aan extra capaciteit. Het gaat om een periode van 6 maanden, met kans op verlenging. Als contractmanager ben jij de verbindende schakel tussen gemeente, zorgaanbieders en sociale teams. Je draagt bij aan het verbeteren van de kwaliteit en betaalbaarheid van zorg en ondersteuning binnen het sociaal domein (Wmo en Jeugd). 

De opdracht 

- Voeren van contractgesprekken met zorgaanbieders  

- Analyseren van data en signaleren van verbeterpunten in de uitvoering 
- Adviseren van beleidsmedewerkers over kwaliteits- en financiële verbeterkansen 
- Sturen op naleving van contractuele afspraken 

- Het organiseren van een fysieke tafel met de adviesgroep. 

- Werken binnen het team sociaal beleid van de gemeente Midden-Groningen 
- Intensieve samenwerking met collega-contractmanagers, sociale teams, backoffice en inkoopadviseurs 
- Focus op resultaatgerichte samenwerking met zorgaanbieders 
- Ondersteunen van het beleid met inzichten uit de praktijk 

Kandidaatomschrijving

- HBO werk- en denkniveau 
- Aantoonbare ervaring als contractmanager in het sociaal domein (Wmo en/of Jeugd) 
- Werkervaring bij een gemeentelijke organisatie en/of zorgaanbieder is vereist 
- Analytisch, zelfstandig en communicatief sterk 
- Ervaring met financiële en juridische aspecten van contractbeheer 
- Proactieve houding en oog voor kwaliteit en verbetering 

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats in de week van 16 juni

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Inkoopvoorwaarden

Het is een vereiste dat de aanbieder akkoord gaat met de algemene inkoopvoorwaarden levering en diensten van de gemeente Midden-Groningen. Zie de bijlage. Uit de offerte blijkt duidelijk dat de aanbieder hiermee akkoord gaat.

Overeenkomst van opdracht

Het is een vereiste dat de aanbieder akkoord gaat met de door de gemeente opgestelde overeenkomst van opdracht. Zie de bijlage. Uit de offerte blijkt duidelijk dat de aanbieder hiermee akkoord gaat.

We werken conform de Wet DBA

We werken conform de Wet DBA wat inhoudt dat deze opdracht uitsluitend kan worden gegund aan personele dienstverleners en niet aan zelfstandigen. Uit de offerte blijkt duidelijk dat het aanbod van een personele dienstverlener komt.

Verklaring omtrent gedrag

De kandidaat die aangeboden wordt is in het bezit van een goedgekeurde VOG passend bij de opdracht die uitgevoerd gaat worden bij de gemeente Midden-Groningen. Dit blijkt duidelijk uit de offerte en wordt tegelijk met de ondertekende overeenkomst ingediend. Een goedgekeurde VOG is een voorwaarde om te opdracht te kunnen uitvoeren.

Contactpersoon

Uit de offerte blijkt duidelijk wie de contactpersoon is voor de opdrachtgever en waarmee contact opgenomen kan worden als de aangeboden kandidaat uitgenodigd wordt voor een verificatiegesprek.

Werkervaring

Werkervaring bij een gemeentelijke organisatie en/of zorgaanbieder is vereist.

Werkervaring 2

Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met contractmanagement. Dit blijkt duidelijk uit de offerte.

Fysieke aanwezigheid

Wekelijkse fysieke aanwezigheid is noodzakelijk.

Gevraagde documenten

Aanleveren bij offerte

  • Motivatiebrief

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Ervaring met contractmanagement

Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als contractmanager in het sociaal domein. Arceer in het CV. Hoe beter de kennis en ervaring aansluit, hoe hoger de score.
Weging: 20 %

Ervaring met financiële en juridische aspecten van contractbeheer

Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met financiële en juridische aspecten van contractbeheer. Arceer in het CV. Hoe beter de kennis en ervaring aansluit, hoe hoger de score.
Weging: 20 %

Proactieve houding en oog voor kwaliteit en verbetering

Uit het CV blijkt duidelijk dat kandidaat hieraan voldoet.
Weging: 10 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens het interview zullen we toetsen op werkervaring en kennis die van belang zijn om de opdracht goed te kunnen uitvoeren.
Weging: 25 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur