Manager MO

Kerkstraat 45, 5331 CB Kerkdriel, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

12 aug 2025

Omschrijving

In de aanloop naar een organisatieontwikkeling ter versterking van de bestuurskracht van de gemeente Maasdriel, zijn we op zoek naar een interim teamleider Maatschappelijke Ontwikkeling (MO). Het Team Maatschappelijke Ontwikkeling, waarin ongeveer 40 mensen werken aan Leerplicht en Leerlingenvervoer, Hulp bij geldzorgen, Inkomensondersteuning, Inburgering, Opvang van Oekraïners en Maatschappelijk beleid.

Het team MO is in ontwikkeling gericht op verbetering van de toegang van de dienstverlening en verbetering van sturingsinformatie. Die ontwikkelingen moeten worden voortgezet in de komende periode in de richting van meer eigenaarschap, verbeterde samenwerking, meer grip op eigen werk. Dat vraagt om overzicht en structuur.

  • Je geeft leiding aan de medewerkers van het team en bent integraal verantwoordelijk voor het kwantitatieve, kwalitatieve en bedrijfsmatige functioneren van het team binnen de gestelde kaders en plannen. Daarbij word je ondersteund door een groep kartrekkers binnen het team, die zo nodig het voortouw nemen in het verbeteren van grip en sturing op de uitvoeringsprocessen.

  •  Je werkt samen met het team aan de houding en gedrag die horen bij een toegankelijke en inwonergerichte dienstverlening. 

  • Je zorgt voor planvorming, standaardisering van werkzaamheden, overzicht, processturing.

  • Je bent als leidinggevende verantwoordelijk voor de P&O-zaken van het team.

  • Je bent ambtelijk opdrachtgever van projecten.

  • Je werkt aan de samenwerkingsrelaties tussen de teams en beleid en uitvoering.

  • Je bent aanspreekpunt en adviseur voor de verantwoordelijke portefeuillehouders, voor wat betreft de inhoudelijke thema’s van MO. Daarbij draag je zorg voor goede informatievoorziening en overzicht over werkzaamheden en prioriteringen.

  • Je bent eindverantwoordelijk voor kwaliteit en tijdigheid van (bestuurlijke) adviezen, projectplannen en productie van het team.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen vul in wat de proffecional zelf mee moet brengen;
  • Beschikbaar per 1 september 2025 voor 32 uur per week, gedurende de gehele opdracht;
  • Aantoonbaar bereid om op locatie Gemeentehuis Kerkdriel te werken (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van 25 kilometer van het gemeentehuis van Kerkdriel (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in een leidingevende rol binnen het MO-domein binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (20 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in een leidingevende rol binnen het MO-domein binnen een gemeente (35 punten);
  • Aantoonbare afgeronde training en/of cursus op het gebied van verandermanagement en/of leiderschapsontwikkeling (25 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Delegeren
  • Luisteren
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

De gemeente Maasdriel (ca. 26.000 inwoners) ligt in het prachtige rivierenlandschap van de Bommelerwaard. Door de centrale ligging in Nederland, aan de A2, het spoor en de rivieren de Maas en de Waal, biedt Maasdriel vele mogelijkheden. Maasdriel bestaat uit 11 karakteristieke dorpen, met ieder hun eigen dynamiek. 

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 18 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze dient voor de start van de opdracht aanwezig te zijn. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur