Communicatieadviseur

Kerkstraat 45, 5331 CB Kerkdriel, Nederland

Sluit over 5 dagen
95 32-36 Gelderland

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

17 jan 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

11 jul 2025

Omschrijving

Samen met je team verzorg je de interne en externe communicatie van strategie tot uitvoering. De verschillende beleidsterreinen zijn verdeeld tussen de communicatieadviseurs. Jij gaat een aantal projecten en beleidsvelden communicatief versterken binnen de afdelingen ruimtelijke ontwikkeling en realisatie en beheer. Denk aan openbare ruimte, het uitwerken van het klimaatprogramma, de woningbouwopgave en projecten op het gebied van verkeer.  

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je adviseert en ondersteunt de ambtelijke organisatie en directie bij hun communicatievragen op strategisch en operationeel-tactisch niveau.

  • Je werkt nauw samen met je collega’s van de twee afdelingen en zorgt ervoor dat onze boodschap helder en effectief wordt overgebracht aan bewoners, bedrijven en andere belanghebbenden.

  • Je adviseert en ondersteunt collega’s bij het opstellen van communicatieplannen en de uitvoering ervan.

  • Je werkt samen met je team communicatie om de opgestelde communicatieplannen uit te voeren en de boodschap te verspreiden via de gemeentelijke communicatiekanalen.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiele smartphone;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als communicatieadviseur;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee (40 punten);

    • tot 95 (40 punten);

    • van 95 tot 105 (20 punten);

    • hoger dan 105 (0 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met Factor C (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen de ruimtelijke ontwikkeling, realisatie en beheer (15 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht werken;

  • Samenwerken;

  • Overtuigen;

  • Assertiviteit.

Organisatie en team

De gemeente Maasdriel (ca. 26.000 inwoners) ligt in het prachtige rivierenlandschap van de Bommelerwaard. Door de centrale ligging in Nederland, aan de A2, het spoor en de rivieren de Maas en de Waal, biedt Maasdriel vele mogelijkheden. Maasdriel bestaat uit 11 karakteristieke dorpen, met ieder hun eigen dynamiek.

Cluster Communicatie                                                                                
Het cluster Communicatie maakt onderdeel uit van de afdeling Publieke Dienstverlening. Cluster Communicatie geeft vorm aan het communicatiebeleid en is verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Het cluster bestaat uit een bestuurscommunicatieadviseur, twee communicatieadviseurs en drie communicatiemedewerkers. Ook werken we in de Bommelerwaard regelmatig samen met onze buurgemeente Zaltbommel.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 juli 2025, in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze dient voor de start van de opdracht aanwezig te zijn. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur