Adviseur Migratie & Intergratie

Kinkelenburglaan 6, 6681 BJ Bemmel, Nederland

Sluit over 3 dagen
100 24 Gelderland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

15 mrt 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je werkt samen met het opgaveteam nieuwkomers dat verantwoordelijk is voor de brede opgave van nieuwkomers (Oekraiense ontheemden, statushouders, asielzoekers, AMV-ers, inburgering).

Jouw opdracht richt zich op de onderstaande opgaven:

  • Concrete ontwikkeling van beleid voor de doelgroep Oekraiense ontheemden vanuit de landelijke richtlijnen en regionaal beleid. Hierin ben je verantwoordelijk voor het integrale beleid op het gebied van werk, onderwijs en welzijn. Je werkt daarin nauw samen met de betrokken beleidsadviseurs. Hieronder valt ook het uitvoeren van een aanbestedingstraject voor de ondersteuning en begeleiding van Oekraiense ontheemden.
  • Binnen de gemeente opent eind 2025 een noodopvang voor asielzoekers. Bij opvang van asielzoekers en AMV-ers (zonder verblijfsvergunning) ligt de regie bij het COA. Je ondersteunt hierin de projectleider migratie en integratie om de lokale betrokkenheid te bevorderen
  • Actieve deelname en voorbereiding van het opgaveteam nieuwkomers.
  • Bijdragen aan de huisvestingsopgave voor nieuwkomers en alternatieven (tijdelijke locaties voor statushouders, (asiel)noodopvang, kamergewijze verhuur).
  • Beleidsmatig ondersteunen van de projectleider migratie en integratie;

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen een gemeente;

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  • Een maximum uurtarief van 100,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe partij;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo/wo bachelor opleiding (15 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur gericht op Asiel, Oekraiense ontheemden en specifiek het thema Nieuwkomers (20 punten);
  • Aantoonbare kennis door een opleiding en cursus op wet- en regelgeving ontheemden en asiel (15 punten);
  • Minimaal 3 jaar gemeentelijke werkervaring in de afgelopen 7 jaar (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het vormen en schrijven van beleidsdocumenten binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten).

Competenties

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Organisatie en team

Bij Gemeente Lingewaard geloven we in de kracht van diversiteit en kansen voor iedereen. Werken bij ons betekent bijdragen aan een organisatie die zich richt op een eerlijke en actieve betrokkenheid van alle inwoners, ondernemers en verenigingen. Wij zijn voortdurend op zoek naar frisse ideeen en creatieve oplossingen die de toekomst van onze gemeenschap vormgeven.

Wat wij doen

Ons doel is simpel: zorgen dat het goed leven is in Lingewaard. In Lingewaard zetten we ons in voor samenwerking en innovatie. We zijn niet bang om buiten de gebaande paden te treden en we moedigen iedereen aan om hun talenten te ontwikkelen, zowel lokaal als regionaal.

Waar je werkt

Het gemeentehuis is in Bemmel net als de gemeentewerf. Ons modern ingerichte gemeentekantoor biedt alles wat je nodig hebt om comfortabel te werken, zowel op kantoor als thuis. Van ergonomische stoelen en bureaus tot beeldschermen en headsets, alles is ingericht om jouw werkomgeving optimaal te ondersteunen.

Context

In het team sociaal beleid werken 22 bevlogen collegas samen om beleid te ontwikkelen voor het gehele sociaal domein. In nauwe samenwerking met inwoners, organisaties en onze vele collega's in het sociaal domein streven we ernaar om de regievoering te versterken en nog beter aan te sluiten opde wensen en ideeen van (georganiseerde) inwoners en organisaties.

In de opgave nieuwkomers werk jij nauw samen met de projectleider migratie en integratie, de beleidsadviseur inburgering en de strategisch adviseur. Onze gemeente zet zich in voor een zelfredzame en inclusieve samenleving. Vanuit die visie ondersteunen we nieuwkomers (Oekraiense ontheemden, asielzoekers/AMV-ers en statushouders). Hiervoor richten we passende duurzame woonvormen in en dragen zorg voor mogelijkheden voor onderwijs, werk en inkomen, inburgering en ondersteuning. We werken vanuit ons lokale beleid regionaal samen en hebben ook in de samenwerking met het COA voor de opvang van asielzoekers oog voor integraliteit.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 25 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-di-wo-do-vrijdag afhankelijk van wensen
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 25 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen ja

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur