Begindatum:
16 okt 2024Einddatum:
30 apr 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
11 sept 2024Medewerker Data en Planning - Forecaster binnen de afdeling Publieke Dienstverlening
24 - 32 uren per week
Wij hebben klantcontact, weet jij wanneer?
Het team Bedrijfsbureau van de afdeling Publieke Dienstverlening is op zoek naar een Forecaster voor de duur van 6 maanden. Het betreft een functie voor 24 tot 32 uur per week.
Wat ga je doen
In deze dynamische functie ben je verantwoordelijk voor het maken van de voorspellingen van het aanbod op de verschillende klantcontact kanalen en breng je zowel het te verwachten werkaanbod, alsmede de beschikbare capaciteit bij elkaar in een capaciteitsplaat. Je verzamelt de benodigde data om inzicht te krijgen tussen forecast en realisatie en gebruikt deze gegevens als input voor toekomstige voorspellingen. Op basis van jouw inzichten adviseer je het management van Publieke Dienstverlening, de senioren van de afdelingen en je collega van Data en Planning op het gebied van capaciteitsvraagstukken en de inzet van een gedegen WFM-proces. Je maakt rapportages en overziet het hele WFM-proces en je komt met verbeteringen als je kansen ziet. Daarnaast ben je bij afwezigheid van je collega Data en Planning beschikbaar om een deel van die werkzaamheden over te nemen. Ben jij op zoek naar een zelfstandige en afwisselende functie en wil je daarnaast werken in een dynamische omgeving? Dan is dit misschien wel jouw ideale nieuwe baan!
Wie ben jij
Je bent iemand die beschikt over goede contactuele en uitstekende communicatieve eigenschappen. Je bent iemand die de mouwen opstroopt en denkt vanuit mogelijkheden en kansen om tot (proces)verbetering te komen. Je hebt er zin in en dat is te merken aan je energieke houding. Je beschikt over analytische vaardigheden en van een spreadsheet meer of minder raak je zeker niet overstuur. Ervaring met een WFM-tool is een must. Heb je ervaring met Verint dan is dat een pré.
Daarnaast vragen wij HBO werk- en denkniveau, kennis van verschillende forecastmethodieken en van Callcenter planning en roostering. Je bent stressbestendig en kunt prima werken onder tijdsdruk. Je hebt een pro-actieve houding en dat zorgt er onder andere voor dat je goed op de hoogte bent van de relevante actualiteiten binnen de gemeente Leeuwarden die je kunt vertalen naar de invloed daarvan op het WFM-proces.
Algemene informatie over Publieke Dienstverlening
De opgave voor de gemeente Leeuwarden is om in een steeds veranderende omgeving afwegingen te maken tussen individuele en collectieve belangen. Dit vraagt een gemeente die streeft naar een hoge tevredenheid. Dat wordt bewerkstelligd door in verbinding te staan met de samenleving en het gebruik van gezond verstand.
De bejegening door Leeuwarder medewerkers is uitstekend en de afhandeltermijnen zijn kort. Een goede bejegening betekent deskundig, duidelijk, vriendelijk, snel en meedenkend zijn. Daardoor verlopen contacten tussen inwoners, ondernemers, instellingen, bezoekers , partners en medewerkers van de gemeente Leeuwarden soepel. De gemeente Leeuwarden doet wat nodig is, zodat iedereen kan deelnemen aan de samenleving.
Het team Bedrijfsbureau
Je wordt onderdeel van ons team Bedrijfsbureau van de afdeling Publieke Dienstverlening. Ons team bestaat uit tien collega’s, met verschillende taken en rollen. Het Bedrijfsbureau ondersteunt alle teams binnen Publieke Dienstverlening op verschillende gebieden, zodat zij hun werkzaamheden goed kunnen doen. Dat gebeurt bijvoorbeeld door aan te sluiten bij nieuwe kansrijke ontwikkelingen binnen het vakgebied dienstverlening, door data om te zetten in inzichten. Door te zorgen voor de juiste content op de juiste plaats en door de inzet bij verschillende projecten zodat die soepel verlopen.