Cluster/sectormanager

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 36 Friesland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wil jij bijdragen aan de doorontwikkeling van de sector Inrichting en Beheer Buitenruimte (IBB)? Voor IBB zoeken wij in elk geval tot eind 2025 iemand die tijdelijk de rol van sectormanager Inrichting en Beheer Buitenruimte (36 uur per week) invult.

We kiezen voor deze tijdelijkheid omdat we met voorrang de komende maanden op een aantal organisatorische zaken willen doorpakken voordat de definitieve invulling van de functie van sectormanager plaatsvindt. Dit betekent concreet dat er een aantal OR-adviesaanvragen moet komen die voor eind dit jaar moeten zijn afgerond. Hierbij gaat het onder meer om aanpassingen in de aansturing van het team Civiele Techniek door het toevoegen van teamleiders. Omdat de enorme toename van het aantal projecten maakt dat er een andere manier van organiseren en sturen nodig is.
Tegelijkertijd ligt de focus op de omvang van het team Bedrijfsbureau en de vraag of en hoe splitsing van het team kan leiden tot een betere span of attention. Tegelijkertijd liggen er ook bij de andere teams uitdagingen op het gebied van omvang en positionering. Kortom, er spelen een groot aantal organisatorische vraagstukken.

Wat ga je doen
Behalve het realiseren van deze organisatieaanpassingen ben je eindverantwoordelijk voor de sector en geef je leiding aan het managementteam van de sector IBB. Daarbij ben je overkoepelend bezig om te verbinden en te sturen op voortgang en resultaat. Ook zorg je voor de goede afstemming met directie en bestuur ten aanzien van de opgaven waar IBB voor verantwoordelijk is.

Wie ben jij 

  • Je bent een ervaren en strategisch sterke manager met academisch werk- en denkniveau.

  • Je hebt een bewezen staat van dienst in het werken binnen gemeentelijke organisaties

  • Je beschikt over goede politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

  • Je hebt ervaring met het sturen op het doorvoeren van organisatieaanpassingen.

Wat breng je mee: 

  • Je bent besluitvaardig, biedt tegengeluid waar nodig en kan ook goed ‘nee’ zeggen;

  • Je spreekt en begrijpt de taal van alle niveaus: van de raadzaal tot de werkvloer; 

  • Je bent toegankelijk, aanspreekbaar en spreekt anderen ook duidelijk aan;

  • Je legt verantwoordelijkheden daar waar ze horen. Je neemt het werk niet over en zet mensen in hun kracht/rol.

Eisen

  • Akkoord met de Algemene Inhuurvoorwaarden Inhuurdesk Gemeente Leeuwarden
    https://www.inhuurdeskleeuwarden.nl/voorwaarden

  • Aanbieder is akkoord met de volgende artikelen mbt het door-/uitlenen van personeel

    • Opdrachtnemer enkel Inhuurkrachten zal inzetten met wie hij zelf een arbeidsovereenkomst is aangegaan of met wie hij zelf een vooraf door de Belastingdienst goedgekeurde (model)overeenkomst van opdracht is aangegaan op basis van Tussenkomst (tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen) die toeziet op de op basis van een overeenkomst van opdracht ex artikel 7:400 BW uit te voeren werkzaamheden voor de Klant of Opdrachtnemer in de vorm van een Maatschap werkzaamheden verricht onder een overeenkomst van opdracht ex artikel 7:400 BW voor de Klant.

    • Indien de Opdrachtnemer Inhuurkrachten wenst in te zetten die niet bij haar in dienst zijn, kan dat slechts na schriftelijke toestemming van Het Flexhuis B.V. c.q. de Klant. Het Flexhuis B.V. c.q. de Klant heeft het recht aan deze inzet voorwaarden te verbinden, mede ter zekerstelling van haar eventuele verplichtingen jegens derden, waaronder begrepen de Belastingdienst en de Uitvoeringsinstellingen.

  • Je bent een ervaren en strategisch sterke manager met academisch werk- en denkniveau

  • Je hebt een bewezen staat van dienst in het werken binnen gemeentelijke organisaties en beschikt over een goede politiek-bestuurlijke sensitiviteit

  • Aangeboden tarief is inclusief reiskosten

  • Deze aanvraag betreft géén ZZP opdracht. Aanbieder verklaart hiervan op de hoogte te zijn.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat is

    • Zelfstandig zonder personeel (ZZP) obv van een goedgekeurde TUSSENKOMST modelovereenkomst van de Belastingdienst (bij gunning verplicht nummer overeenkomst communiceren) (0 Punten)

    • Aangeboden obv Uitzenden/Detachering (0 Punten)

Organisatie en team

Met ruim 129.000 inwoners is de gemeente Leeuwarden de grootste gemeente en het bestuurlijke, economische en culturele zwaartepunt van Fryslân. De gemeente strekt zich uit van vlak achter de Waddendijk ten noorden van Stiens, via de monumentale Leeuwarder binnenstad en het watersportgebied rond Grou, tot het Nationaal Park de Alde Feanen.

Leeuwarden is een bruisende centrumgemeente die met durf, ambitie en visie wil voortbouwen op de snelle ontwikkeling van de afgelopen jaren. De Friese hoofdstad is een echte hofstad met een prachtig, historisch centrum, een schat aan rijksmonumenten, verrassende winkels en gezellige terrassen. We zijn een energieke organisatie en geven vorm aan het bestuur, het beleid en de ontwikkeling van de gemeente. Werken bij de gemeente Leeuwarden betekent een werkplek in hartje stad, een informele werksfeer en de kans om jezelf te ontwikkelen.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
uren:36
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur