Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Arbo coördinator

Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland

Sluit over 15 dagen
75 Voor 24 uur per week Friesland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Waadhoeke is op zoek naar een tijdelijke Arbo coordinator. In deze tijdelijke opdracht ben je verantwoordelijk voor het bevorderen van de gezondheid, veiligheid en het welzijn van medewerkers binnen de organisatie. Je coordineert de werkzaamheden van de preventiemedewerkers en ziet toe op het naleven van Arbo wetgeving. Je zorgt voor het uitvoeren en toetsen van de Risico Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) en adviseert leidinggevenden en medewerkers over arbeidsomstandigheden. Daarnaast organiseer je trainingen en zorg je voor de implementatie van preventieve maatregelen. In deze rol werk je onder andere nauw samen met je collegas van HRM, leidinggevenden, ondernemingsraad, preventiemedewerkers en de arbodienst. Het is mogelijk om hybride te werken, ongeveer 1 dag per week. Je werkt in deze rol op basis van onze kernwaarden: vertrouwen, doel- en resultaatgerichtheid, klantgerichtheid, integriteit en betrouwbaarheid.

Verantwoordelijkheden

  • Zorgdragen dat er aan de wettelijke verplichtingen vanuit de Arbowet wordt voldaan, zoals de regie op de uitvoering van de plannen van aanpak bij de RI&E.
  • Coordineren van de preventieorganisatie, inclusief afstemmen en overleggen met preventiemedewerkers.
  • Actueel houden en door ontwikkelen op basis van laatste wet- en regelgeving van het arbobeleid (waaronder het verzuimbeleid) en de bijbehorende protocollen.
  • Coordineren en uitvoeren van overige voorkomende Arbo gerelateerde werkzaamheden, zoals het opstellen van een jaarplanning
  • Adviseren bij inrichting van werkplekken of werkomstandigheden.

Eisen

  • Afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van HRM of Veiligheidskunde.
  • Ruime werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Kennis van en ervaring met Arbowetgeving, sociale veiligheid en RI&E-trajecten.
  • Sterke communicatieve en adviesvaardigheden, resultaatgerichtheid, zelfstandigheid en organiserend vermogen.

Wensen en competenties

Wensen

  • 30 % Aanvullende scholing tot Arbo-coordinator of vergelijkbaar.
  • 20 % In staat om informatie bij elkaar te brengen en werkzaamheden te coordineren.
  • 20 % Affiniteit met vitaliteit, werkvermogen en duurzame inzetbaarheid.
  • 10 % Initiatiefrijk, in staat om kansen en knelpunten vroegtijdig te signaleren en aan te pakken.
  • 10 % Je onderschrijft de kernwaarden (vertrouwen, doel- en resultaatgericht, klantgericht, integer en betrouwbaar) van de gemeente Waadhoeke, past deze toe in je werkzaamheden en draagt deze proactief uit.
  • 10 % Je hebt affiniteit met de Friese taal en hebt een positieve houding tegenover meertaligheid.

Organisatie en team

De gemeente Waadhoeke is op zoek naar een tijdelijke Arbo coordinator. In deze tijdelijke opdracht ben je verantwoordelijk voor het bevorderen van de gezondheid, veiligheid en het welzijn van medewerkers binnen de organisatie. Je coordineert de werkzaamheden van de preventiemedewerkers en ziet toe op het naleven van Arbo wetgeving. Je zorgt voor het uitvoeren en toetsen van de Risico Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) en adviseert leidinggevenden en medewerkers over arbeidsomstandigheden. Daarnaast organiseer je trainingen en zorg je voor de implementatie van preventieve maatregelen. In deze rol werk je onder andere nauw samen met je collegas van HRM, leidinggevenden, ondernemingsraad, preventiemedewerkers en de arbodienst. Je werkt in deze rol op basis van onze kernwaarden: vertrouwen, doel- en resultaatgerichtheid, klantgerichtheid, integriteit en betrouwbaarheid.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Let op: Deze opdracht is niet beschikbaar voor ZZP'ers vanwege de regelgeving rondom de Wet DBA. We kunnen alleen kandidaten overwegen die via een detacheringsbureau werken (in loondienst).

De kandidaat is inzetbaar vanaf zo snel mogelijk tot en met 28 februari 2026 voor 24 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur