Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Functioneel beheerder

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36 Friesland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

21 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Functie: Functioneel Beheerder AFAS

Vorm: Detachering, geen ZZP

Aantal uren: 24 - 36 uur per week

Ben jij een expert in AFAS en weet jij als geen ander hoe je processen optimaliseert met slimme inrichting van het systeem? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als AFAS Functioneel Beheerder ben jij de schakel tussen de gebruikers en de techniek. Je zorgt ervoor dat onze organisatie en die van onze partners optimaal gebruikmaakt van AFAS Profit en InSite.Bij de gemeente Leeuwarden zijn we op zoek naar een enthousiaste en ervaren AFAS Functioneel Beheerder voor een tijdelijke opdracht van maximaal een jaar. Deze functie is ter vervanging van een van onze vaste collegas en biedt jou de kans om jouw expertise in te zetten binnen een dynamische en maatschappelijk betrokken organisatie.

Wat ga je doen?

Samen met een betrokken team van functioneel beheerders en informatieadviseurs werk je aan het beheren en continu verbeteren van applicaties en processen binnen de gemeente Leeuwarden en haar partners. Jij bent de verbindende schakel tussen techniek en gebruikersorganisatie: benaderbaar, deskundig en altijd op de hoogte van wat er speelt.Je bent de expert binnen onze HRM-omgeving en weet precies hoe je de mogelijkheden van AFAS optimaal inzet. Je helpt eindgebruikers om het maximale uit de applicatie te halen en weet moeiteloos te schakelen tussen technische mogelijkheden en de behoeften van de organisatie.Het verder ontwikkelen van AFAS en de bijbehorende koppelingen is een belangrijk onderdeel van je werk. Je verdiept je graag in nieuwe functionaliteiten, best practices en innovaties. Je denkt actief mee over toekomstige oplossingen en adviseert de Product Owner gevraagd en ongevraagd over verbeterkansen.Je zorgt ervoor dat je de vraag achter de vraag begrijpt, vertaalt deze naar concrete procesverbeteringen, test deze grondig, documenteert helder en zorgt voor een soepele implementatie.

Eisen

  • Een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van ICT, Bedrijfskunde of vergelijkbaar.
  • Aantoonbare ervaring met AFAS Profit en InSite.
  • Kennis van functioneel beheer en affiniteit met procesoptimalisatie.
  • Een proactieve houding: je denkt mee, komt met ideeen en neemt initiatief.
  • Ervaring met het werken in een Agile-omgeving is een pre.

Wensen en competenties

Wensen

    Competenties

      Organisatie en team

      Over Leeuwarden Leeuwarden, de bruisende hoofdstad van Friesland, combineert een rijk historisch centrum met moderne voorzieningen. In 2018 schitterde de stad als Culturele Hoofdstad van Europa, wat zorgde voor een jaar vol dynamiek en positieve promotie. Leeuwarden omvat 35 dorpen en telt ruim 128.000 inwoners. Met bijna 2.000 enthousiaste medewerkers werken we dagelijks aan het realiseren van de ambities van de gemeente en het bieden van uitstekende diensten aan onze inwoners en ondernemers. Over onze sector: Bij IM (DIT) streven we ernaar om de kracht van Data, Informatie en Technologie volledig te benutten. Wij zijn niet zomaar een dienstverlener; we zijn een betrouwbare partner en een inspirerende technologie-expert. Onze cultuur is open, veilig en resultaatgericht, waardoor we daadkrachtig kunnen handelen en innovatieve oplossingen kunnen bieden.

      Gespreksinformatie

      Niet bekend

      Overige informatie

      Benodigd aantal professionals:
      Meer informatie
      Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
      Help
      Contact
      Help
      Hoe werkt het?
      Veelgestelde vragen
      Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
      Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
      Senior Adviseur Ernst Schoneveld
      Ernst Schoneveld
      Senior Adviseur