Beleidsmedewerker Ruurzaamheid

Raadhuisstraat 1, 1121 XC Landsmeer, Nederland

Sluit over 9 dagen
110 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

6 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

ls beleidsmedewerker duurzaamheid werk je binnen het team Fysiek Beleid en Projecten, waarin je samenwerkt met 18 collega’s uit o.a. de domeinen ruimtelijke ordening, economie en groen.

De gemeente zoekt een ervaren professional die zelfstandig en in samenwerking met interne en externe partners activiteiten kan organiseren en projecten kan ontwikkelen binnen de programmalijnen Energie Besparen en duurzame opwek. Het doel is om inwoners, bedrijven en organisaties te stimuleren tot energiebesparing. Jij speelt een belangrijke rol in de uitvoering van het Uitvoeringsprogramma Duurzaamheid 2025–2028. In deze opdracht ligt de focus op het zelfstandig en resultaatgericht realiseren van concrete projecten binnen dit thema. Je werkt daarbij samen met interne collega’s én externe partijen zoals de Omgevingsdienst en lokale partners. Je neemt het voortouw, bewaakt de voortgang en bent verantwoordelijk voor verschillende projecten. Twee voorbeelden van dergelijke projecten zijn:

  1. Projecten energiebesparing gebouwde omgeving & energiearmoede
    In de gemeente Landsmeer lopen verschillende acties op het gebied van energie besparen in de gebouwde omgeving. Je ontwikkelt initiatieven of projecten op het gebied van energie besparen en verantwoord deze richting subsidieverstrekkers. Dit doe je aanvullend op als bestaande projecten zoals de subsidie die verstrekt wordt via het Nationaal Isolatie Programma en de energiecoaches van Landsmeer. De focus light hierbij op particuliere eigenaar-bewoners, huurders en bewoners die te mogelijk te maken hebben. Je kunt hierbij zowel denken aan eenmalige activiteiten als langlopende projecten.

  2. Zon op gemeentelijk vastgoed
    Je onderzoekt de mogelijkheden voor zonnepanelen op gemeentelijk vastgoed. Je brengt kansen in kaart en vertaalt deze naar een concreet, besluitrijp voorstel.

Je hebt een regierol, neemt eigenaarschap en zorgt dat plannen ook daadwerkelijk landen en tot uitvoering komen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in beleid binnen duurzaamheidsbeleid bij gemeenten
  • Uurtarief maximaal 110,- exclusief btw en inclusief reiskosten woon-werkverkeer
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
  • Bij een inschrijving als ZZPer dient naast een uittreksel uit de KVK ook een afschrift van een bedrijfsaansprakelijkheids- en arbeidsongeschiktheidsverzekering overleg te worden.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met het programmeren van projecten en activiteiten rondom energie besparen (25 punten)
  • Ervaring met het organiseren van publieke of bewonersgerichte activiteiten of evenementen (20 punten)
  • Bestuurlijke sensitiviteit en ervaring met advisering richting college en/of raad (20 punten)
  • Ervaring met subsidieverantwoording en fondsen ( 20 punten)
  • Kennis van ervaring met duurzame opwek op gemeentelijk vastgoed (15 punten)

Competenties

  • Initiatiefrijk, organisatietalent
  • Zelfstandig, assertief, proactief, resultaatgericht
  • Analytisch, goede ideeen en scherpe inzichten
  • Communicatieve skills, sterk in enthousiasmeren en (bestuurlijk) adviseren

Organisatie en team

Gemeente Landsmeer is een groene gemeente, gelegen tussen stad, natuurgebied en water. De gemeente bestaat uit drie kernen: Landsmeer, Den Ilp en Purmerland. De inwoners (11.500) hechten veel waarde aan de rust en de ruimte die de gemeente kent. Daarnaast zijn er de voordelen van de nabijgelegen steden Amsterdam en Purmerend. De gemeente Landsmeer is goed bereikbaar, zowel met de auto en de bus als ook met de fiets.

Het is een kleine professionele gemeente met grote ambities. De organisatie kent een platte structuur en korte lijnen waar iedereen op informele en loyale wijze met elkaar samenwerkt. De organisatie bestaat uit vier teams. Er werken ongeveer 100 medewerkers.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 25 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (optioneel)

Voor de zzp'er

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur