Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 apr 2026Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
6 aug 2025Hilversum en Wijdemeren zijn vanaf 1 januari 2027 een gemeente. Een jaar eerder, 1 januari 2026, vormen ze al een ambtelijke organisatie. Dat betekent: nieuwe teams, nieuwe samenwerkingen en een gezamenlijke koers. We bouwen aan een organisatie met 1250 medewerkers, 8 afdelingen en 47 teams. De teams zijn compact (ca 25 medewerkers) zodat teammanagers echt de aandacht kunnen geven aan de mensen en de inhoud. Samen sterker!Zo kunnen we de dienstverlening aan onze 120.000 inwoners en bijna 20.000 bedrijven niet alleen blijven garanderen, maar ook verbeteren. Door onze krachten te bundelen, staan we sterker in het aanpakken van belangrijke uitdagingen, zoals wonen, natuur, economie en bereikbaarheid. Hilversum en Wijdemeren delen een historie en zijn al langer met elkaar verbonden. De samenvoeging biedt nieuwe energie om die verbondenheid te versterken. De dorpen Ankeveen, Breukeleveen, 's-Graveland, Kortenhoef, Loosdrecht en Nederhorst den Berg behouden hun eigen karakter en vormen een waardevolle aanvulling op de meer stadse karakter van Hilversum. Van veen en water naar zand en heide. Die diversiteit maakt Hilversum aantrekkelijk om in te wonen, te werken en te recreeren.
Als projectleider samenvoeging Financien en Belastingen maak je onderdeel uit van het Programma Samenvoeging Wijdemeren en Hilversum. Vanaf 1 januari 2026 zijn de twee organisaties samengevoegd tot een ambtelijke organisatie. Er wordt hard gewerkt om de ambtelijke samenvoeging te realiseren. Het deelproject Financien en Belastingen is een van de 14 projecten en werkt nauw samen met o.m. de teams (van 2 gemeenten) uit de lijn op het gebied van Financien en Control. Voor jou als projectleider gaat het om o.a. de volgende werkzaamheden:
In 2025 ligt de nadruk ligt op het op orde brengen van de administratieve en technische randvoorwaarden voor beide gemeenten en dit gaat o.a. over:
2026 staat onder meer in het teken van:
Hilversum en Wijdemeren zijn vanaf 1 januari 2027 een gemeente. Een jaar eerder, 1 januari 2026, vormen ze al een ambtelijke organisatie. Dat betekent: nieuwe teams, nieuwe samenwerkingen en een gezamenlijke koers. We bouwen aan een organisatie met 1250 medewerkers, 8 afdelingen en 47 teams. De teams zijn compact (ca 25 medewerkers) zodat teammanagers echt de aandacht kunnen geven aan de mensen en de inhoud. Samen sterker!Zo kunnen we de dienstverlening aan onze 120.000 inwoners en bijna 20.000 bedrijven niet alleen blijven garanderen, maar ook verbeteren. Door onze krachten te bundelen, staan we sterker in het aanpakken van belangrijke uitdagingen, zoals wonen, natuur, economie en bereikbaarheid. Hilversum en Wijdemeren delen een historie en zijn al langer met elkaar verbonden. De samenvoeging biedt nieuwe energie om die verbondenheid te versterken. De dorpen Ankeveen, Breukeleveen, 's-Graveland, Kortenhoef, Loosdrecht en Nederhorst den Berg behouden hun eigen karakter en vormen een waardevolle aanvulling op de meer stadse karakter van Hilversum. Van veen en water naar zand en heide. Die diversiteit maakt Hilversum aantrekkelijk om in te wonen, te werken en te recreeren.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025 tussen 14 uur en 17 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 18 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 14 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden opvrijdag 15 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 18 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.