Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

16 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 aug 2025

Omschrijving

Je bent verantwoordelijk voor diverse portefeuilles:

  • Voorbereiding lokale jaarwisseling middels een integraal veiligheidsplan wat door jou wordt opgesteld i.s.m. de veiligheidspartners incl. districtelijke afstemming;

  • Het oppakken van casuïstiek omtrent (vuurwerk)overlast in aanloop naar de jaarwisseling;

  • Evalueren aanpak omtrent de jaarwisseling (in de eerste twee weken van januari 2026);

  • Monitoren ontwikkelingen + coördineren van de aanpak op high impact crimes;

  • Evalueren en verlengen Keurmerk Coffeeshops;

  • Tweemaal een voorlichting voor senioren organiseren omtrent digitale veiligheid (i.s.m. seniorenorganisaties, de politie (digitaal wijkagent), woonverenigingen etc.) waarvan eenmaal in de Week van de Veiligheid;

  • Bijwonen vergunnings-overleggen van grote evenementen waarin je vanuit OOV-perspectief adviseert op de vergunningsaanvraag;

  • Verkennen mogelijke inzet cybermonitor voor MKB (i.s.m. ondernemersverenigingen en PVO, zoals de recent gestarte proeftuin in Veenendaal) en hier een advies voor opstellen;

  • Verkennen handhavingsmogelijkheden voor bepaalde drugshotspots i.s.m. politie;

  • Ad hoc overlastcasussen oppakken in alle wijken i.s.m. wijkregisseurs en partners.

Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2026, voor 3 dagen per week;
  • Aantoonbaar bereid om op maandag en donderdag op kantoor te werken (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring als OOV-ambtenaar op verschillende OOV-terreinen;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van veiligheid/bestuurskunde/criminologie of een vergelijkbare studie (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het coordineren van de aanpak en casuistiek omtrent de jaarwisseling (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren van (voorlichtings)bijeenkomsten (10 punten).

Competenties

  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Proactieve ondernemingszin;
  • Flexibel bij onverwachte wendingen;
  • Goed in organiseren en overzicht bewaren;
  • Regisseren van complexe samenwerkingen;
  • Daadkracht en visie;
  • Zelfstandig.

Organisatie en team

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 19 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 14 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door de externe partij zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma, di, woe, do

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur