Beleidsadviseur Wonen en Zorg

Gemeente Kampen

Burgemeester Berghuisplein 1, 8261 DD Kampen, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 22 tot 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

22 tot 24

Publicatiedatum:

29 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Kampen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Kampen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 500 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Context en achtergrond
De gemeente Kampen werkt aan de uitvoering van de woonzorgvisie en het volkshuisvestingsplan. In dit kader ligt er een belangrijke opdracht om de woonbehoeften en zorg- en ondersteuningsvragen van diverse aandachtsgroepen in beeld te brengen en te vertalen naar concrete acties en oplossingen. Dit doen we in nauwe samenwerking met onze partners binnen het netwerk WWZ038.
Tegelijkertijd ervaren we knelpunten in de transformatie van het sociaal domein, met name op het gebied van Beschermd Wonen, Maatschappelijke Opvang (MO) en jeugdzorg. Er is een tekort aan passende woonplekken, zowel bij instroom als uitstroom, en lange wachtlijsten voor Beschermd Wonen. Tegelijkertijd blijven beschikbare middelen onbenut.

Opdrachtomschrijving
De opdracht bestaat uit twee nauw verbonden onderdelen die gezamenlijk met partners worden opgepakt:

  1. Realisatie van (woon)plekken voor specifieke doelgroepen;

    • Preventieve woonplekken om instroom in Beschermd Wonen te voorkomen

    • Uitstroomplekken voor Beschermd Wonen

    • Uitstroomplekken voor jeugdzorg (in samenwerking met RSJ), inclusief crisisplekken, kleinschalig wonen en gezinshuizen

    • Uitstroomplekken voor Maatschappelijke Opvang

  2. We stimuleren initiatieven zoals Kamers met Aandacht, Kansrijk Wonen, Onder de Pannen en Paradijsvogelwoningen. Daarnaast zijn er zorgaanbieders die hun locaties anders willen inzetten – dit biedt kansen voor herontwikkeling.

  3. Verkenning en regie op nieuwe woonzorglocatie: We willen onderzoeken hoe we als gemeente regie kunnen nemen op de realisatie van een nieuwe locatie waarin zorgvragers en zorgdragers samenleven. Er is eerder al een verkennend onderzoek uitgevoerd

Gevraagd profiel

  • Bekendheid met landelijke en regionale goede voorbeelden en initiatieven

  • Sterke samenwerkingsvaardigheden en verbindend vermogen richting partners en zorgaanbieders

  • Strategisch en uitvoerend sterk: van visie naar realisatie

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het snijvlak wonen en zorg binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting social work (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur wonen en zorg binnen een gemeente (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling en projectmatig werken binnen het sociaal domein (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met samenwerking met diverse stakeholders zoals zorgaanbieders en welzijnsorganisaties (20 punten).

Competenties
- Communicatief;
- Samenwerkingsgericht;
- Klantgericht;
- Resultaatgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag werkdagen in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 25. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag13 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur