Inkomensconsulent statushouders

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 5 dagen
65 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

25 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

  • Je behandelt aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet van Statushouders;

  • Daarnaast onderhoud je het klantencontact en het contact met instanties;

  • Je behandelt aanvragen bijzondere bijstand (maatwerk) van Statushouders;

  • Je beheert een klantenbestand van Statushouders;

  • Je voert rechtmatigheids-, beëindigings-, wijzigingsonderzoeken uit;

  • Je stelt rapportages en beschikkingen op;

  • Je zet uitkeringscomponenten klaar in het financieel dossier in Suite4WIZ.

  • Je geeft voorlichting aan en adviseert inwoners met een hulpvraag;

  • Je bent tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar;

  • Je past maatwerk toe als de situatie van de inwoner daar om vraagt;

  • Je bent in staat (nieuwe) medewerkers te begeleiden;

  • Je bent in staat de kwaliteit van het werk van collega’s te toetsen;

  • Je werkt nauw samen met de collega´s van team Werk en Participatie, WMO en Jeugd en Regie.

  • Je bent een vraagbaak voor collega’s

  • Je draait 1 dag per maand mee met de uitbetaling leefgeld Oekraïense vluchtelingen

  • Je kan zelf bepalen op welke werkdagen je werkt, waarvan 4 keer 9 of 36 uur verspreid over 5 werkdagen mogelijk is.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Beschikbaar voor 32 uur per week, waarvan in ieder geval de helft fysiek op kantoor (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van 65,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite4Wiz (Benoemduidelijk waar deze is opgedaan);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud en individuele bijzondere bijstand van de doelgroep Statushouders;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij het afhandelen van aanvragen bijzondere bijstand of Minimaregelingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand van Statushouders en het beheren van een klantenbestand van Statushouders (geef dit duidelijk aan het in cv met een voorbeeld)

Competenties

  • Verantwoordelijkheid
  • Analytisch vermogen
  • Oordeelsvorming
  • Klantgerichtheid
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Fraude alertheid
  • Nauwkeurigheid

Organisatie en team

Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 4 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 1 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur