Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

beleidsadviseur Werk, inkomen en participatie

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 11 dagen
95 16 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

24 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zijn op korte termijn op zoek een beleidsmedewerker Werk en inkomen die de komende periode deze rol kan oppakken. Dit vanwege zwangerschapsverlof van de vaste medewerker op dit dossier.

Team beleid sociaal domein van de afdeling Samenleving is een beleidsteam van 12 medewerkers. Team beleid is een hecht team, waarin collegas elkaar waar nodig ondersteunen. Gezamenlijk is het team verantwoordelijk voor de beleidsmatige werkzaamheden op het gebied van het gehele sociale domein (onderwijs, jeugd, werk, cultuur, zorg, welzijn, sport, etc.).

Jij gaat:

  • Samen met collegas van de gemeente Wijdemeren en de fusiegemeente Hilversum aan de slag met actuele onderwerpen zoals de Participatiewet in Balans;
  • het ontwikkelde beleid implementeren in samenwerking met kwaliteitsadviseur en zorgen dat de juridische, financiele en communicatie-elementen worden meegenomen;
  • vanuit je regionale rol nauw samenwerken met collegas van de regiogemeenten en zorgdragen voor implementatie van het regionale beleid;
  • zorgdragen voor de verbinding met de andere beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein;
  • beleidsmatig aansluiting zoeken bij de gemeente Hilversum en daarnaast de verbinding weten te behouden met de uitvoerende teams van Wijdemeren.

Als beleidsadviseur Werk en Inkomen ben je:

  • Sterk in het analyseren van verbeterpunten in de uitvoering vanuit heldere gemeentelijke doelstellingen en onderhoud je nauwe contacten met collegas die hier sturing aan geven;
  • positief en energiek, met gevoel voor humor, maar weet je ook de rust te bewaren in een tijd van (ambtelijk) fuseren;
  • iemand die stevig in de schoenen staat en goed kan luisteren;
  • een teamspeler maar kun je ook goed zelfstandig werken;
  • besluitvaardig!

Van belang om te weten is dat de gemeente Wijdemeren per 1-1-2027 opgaat in de gemeente Hilversum. In de aanloop daar naartoe fuseert de ambtelijke organisatie per 1-1-2026 met die van de gemeente Hilversum. Beleidsharmonisatie is dan ook een van de leidende themas komende periode.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als beleidsmedewerker werk, inkomen en participatie binnen een gemeentelijke organisatie of gemeenschappelijke regeling;
  • Beschikbaar per 1 september 2025, voor gemiddeld 16 uur per week;
  • Een maximum uurtarief van 95,- excl. btw en incl. Fee Flextender en reiskosten woon-werkverkeer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker werk, inkomen en participatie binnen een gemeentelijke organisatie of gemeenschappelijke regeling (60 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke ondersteuning zoals annotaties voor bestuurders, voorbereiden beantwoording raadsvragen (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het regionaal vertegenwoordigen van een gemeente (benoem duidelijk in het cv) (15 punten).

Competenties

  • analytisch en praktisch;
  • snel kunnen inwerken / zelfstandigheid;
  • overtuigingskracht;
  • netwerken;
  • bestuurlijke sensitiviteit.

Organisatie en team

OrganisatieWij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collegas elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer en voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel. Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeevenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op dinsdag 12 augustus 2025 tussen 13.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is. Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur